عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه‌به‌لحظه با هشتاد و پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۰۶ نفر رسید

لحظه‌به‌لحظه با هشتاد و پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۰۶ نفر رسید
شنبه 9 دی 1402 - 07:39

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در هشتاد و پنجمین روز حملات این رژیم به مناطق مسکونی غزه و کرانه باختری، با حمله به اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه یک خبرنگار دیگر و اعضای خانواده او را به شهادت رساندند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در ادامه حملات جنایتکارانه و مغایر قوانین بین المللی به منازل مسکونی، پناهگاه ها، بیمارستان ها و رسانه های خبری، منزل جبر ابو هدروس خبرنگار فلسطینی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که طی آن این خبرنگار همراه با تعدادی از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه، روزنامه‌نگاران، غیرنظامی به حساب می‌آیند، بنابراین نباید مستقیما در حملات هدف قرار بگیرند؛ نکته‌ای که رژیم صهیونیستی همواره آن را زیرپا گذاشته است.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر ( ۱۵مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ به ۱۰۶ نفر افزایش یافت.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کشتار غیر نظامیان فلسطینی درحالی ادامه دارد که اسماعیل ثوابته مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه جمعه (دیروز) اعلام کرد که از هفت اکتبر ۲۹ هزار فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل شهید و مفقود شده‌اند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از هشتاد و پنجمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

​​​​​​​20:54 | ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر اسیر دیگر خود را در غزه کشت

گردان‌های ابو علی مصطفی از شکست عملیات ارتش رژیم صهیونیستی برای آزادی یک افسر اسیر اسرائیلی در غزه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​20:52 | ارتش صهیونیستی به کشته و مجروح شدن 8 نظامی خود در غزه اعتراف کرد

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی خود در غزه و مجروح شدن 5 نظامی دیگر اعتراف کرد.

20:01 | تظاهرات شهروندان برلین در آلمان، در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در غزه

فیلم

19:58 | اعتراض مردم هلند به جنایات صهیونیست‌ها در غزه

فیلم

19:43 | خاخام ضد صهیونیسم: سراسر فلسطین باید آزاد شود/ رژیم صهیونیستی در تامین امنیت یهودیان شکست خورده است

یک خاخام ضد صهیونیسم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت یهودیان شکست خورده است، گفت که مسلمانان در طول تاریخ یهودیان را که زیر ظلم و ستم در نجات داده اند و باید "اسرائیل" نابود و سراسر فلسطین آزاد شود. (جزئیات بیشتر)

18:58 | حزب الله یک پادگان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پادگان رامیم در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

17:53 | قسام 8 تانک اسرائیلی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام 8 تانک رژیم صهیونیستی را در شهر غزه با راکت هدف قرار داد.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،‌ گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که 8 تانک رژیم اسرائیل را در محله التفاح و الدرج در شهر غزه با راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

17:53 | تصویری غم‌انگیز از کودک فلسطینی بر سر مزار پدر و مادرش که در حملات اشغالگران به غزه به شهادت رسیدند

فیلم

17:29 | گردان‌های قسام:

8 تانک اسرائیلی دو محله التفاح و الدرج در شهر غزه را با راکت‌های یاسین 105 هدف قرار دادیم.

17:04 | وزارت بهداشت فلسطین: یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در ورودی اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل به شهادت رسید.

16:17 | تعداد شهدای غزه به 21,672 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات ارتش اشغالگر علیه غزه به 21,672 شهید و 56,165 مجروح افزایش یافت.

16:14 | در درگیری نیروهای قسام با یگان ویژه ارتش اشغالگر در محله شیخ رضوان در غزه، 20 نظامی صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

16:13 | ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را بمباران کرد.

16:12 | عملیات مقاومتی در الخلیل؛ 2 نظامی صهیونیست زخمی شدند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که بر اثر عملیات زیرگیری با خودرو در ورودی اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل چند نظامی اسرائیلی زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

فیلم

فیلم

15:57 | مادر فلسطینی که نوزاد شش ماهه و دو کودک دیگرش با بمب های رژیم صهیونیستی شهید شدند:

اسراییل در برابر حماس عاجز است و فقط کودک و غیر نظامی می کشد

فیلم

15:23 | پهپاد اسرائیلی از نوع Skylark-2 که گردان‌های قسام در غرب بیت حانون در شمال نوار غزه حین انجام ماموریت جاسوسی سرنگون کرد و به غنیمت گرفت.

فیلم

15:02 | شهادت 100 فلسطینی دیگر در نوار غزه در 24 ساعت گذشته

براثر تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، 100 فلسطینی دیگر در نوار غزه در 24 ساعت گذشته به شهادت رسیدند.(جزئیات بیشتر)

14:48 ردان های قدس عسقلان و شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را گلوله باران کرد
قدس
نیروهای شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین،‌ عسقلان و شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه هدف قرار دادند.(جزئیات بیشتر)

بنابر گزارش رسانه های فلسطینی، گردان‌های قدس ویدیویی از گلوله باران عسقلان، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و در هم کوبیدن مواضع و خودروهای جنگی رژیم صهیونیستی، منتشر کرد.


14:12 |گزارش العالم از انتقال پیکر ۲۰ شهید فلسطینی به بیمارستان الاقصی

خبرنگار العالم در غزه از انتقال پیکر ۲۰ شهید شهروند از جمله جبر ابو هدروس، خبرنگار فلسطینی، به بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد.(جزئیات بیشتر)

13:52 | کشته شدن بیش از 40 نفر از تیپ گولانی ارتش اسرائیل

کانال ۱۲ عبری : در 7 اکتبر 41 نفر و در روزهای بعدی جنگ‌ غزه 7 نفر از جمله فرمانده گردان 13 تیپ گولانی کشته شدند.

13:31 | شهادت 100 فلسطینی دیگر در نوار غزه در 24 ساعت گذشته

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 100 فلسطینی دیگر در حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و 158 نفر دیگر زخمی شدند.

13:15 |شهادت 4 نیروی حزب الله لبنان در درگیری با صهیونیست‌ها

حزب الله لبنان اعلام کرد که 4 عضو این نیرو در درگیری با رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی به شهادت رسیدند.(جزئیات بیشتر)

13:03 | یک افسر ذخیره ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به نام شرفیت ۳۳ ساله که با انتشار ویدیویی از ویرانه های غزه برای فلسطینیان رجز خوانده بود ، در حمله نیروهای مقاومت فلسطین کشته شد.

1

12:18 |وداع خبرنگاران فلسطینی با جبر ابو هدروس؛ این خبرنگار فلسطینی در بمباران خانه‌اش در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه همراه با شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

1

11:56 | حمله خمپاره‌ای قسام به مواضع صهیونیستی؛ در ادامه عملیات طوفان الاقصی، راکت‌های قسام مواضع دشمن صهیونیستی را در محورهای خط مقدم غزه در هم کوبیدند.

- گردان‌های قسام همچنین یک نفربر اسرائیلی را در شمال اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده و آن را به طور کامل منهدم کردند.

1

11:36 | حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه طی ساعات اخیر

- حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه همزمان با درگیری‌های شدید با نیروهای مقاومت.

- توپخانه ارتش صهیونیستی شرق اردوگاه رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

- تانک‌های اسرائیلی مرکز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داند.

- حمله توپخانه‌ای شدید ارتش اشغالگر به شمال نوار غزه.

11:18 | نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: این که می توان فلسطینی های غزه را به مهاجرت داوطلبانه تشویق کرد، یک رویا است.

11:10 | ویدیویی از حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی در اربیل

1

11:00 | سجده مبارز فلسطینی در لحظه شهادت

سجدهیک نیروی مقاومت فلسطین که در جریان حملات پهپادی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شدت زخمی شده بود، در لحظه شهادت به حالت سجده در آمد و به لقاء الله پیوست.(جزئیات بیشتر)

10:55 | حملات گسترده توپخانه‌ای و تانک‌های رژیم اشغالگر به شرق گذرگاه رفح در جنوب غزه

جنگنده‌های رژیم اشغالگر به خان‌یونس هم حمله کردند.

10:25 | بازداشت بیش از 10 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر 14 فلسطینی را از اردوگاه الجلزون در شمال رام الله در کرانه باختری بازداشت کردند.

10:20 | اولمرت: اسراییل باید پایان جنگ را اعلام کند

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره بر اینکه روزهای سختی در انتظار اسرائیل به دلیل جنگ غزه است، تأکید کرد که شکست حماس همچنان دور از دسترس است و آسان نیست و باید جنگ به صورت دائمی پایان یابد.(جزئیات بیشتر)

10:14 | نبرد سنگین نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنوب و مرکز غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در اطراف مسجد ابو مدین در جنوب شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با نیروهای اشغالگران وارد درگیری‌های شدیدی شدند.(جزئیات بیشتر)

09:57 | تخریب قدیمی‌ترین مسجد در نوار غزه

مسجد العمری قدیمی‌ترین مسجد در نوار غزه که توسط اشغالگران اسرائیلی بمباران و تخریب شد.

09:45 | استقبال وزارت خارجه فلسطین از اقامه دعوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در لاهه

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود از دادگاه لاهه خواسته است هر چه سریع تر به درخواست آفریقای جنوبی برای جلوگیری از کشتار جمعی ملت فلسطین رسیدگی کند.(جزئیات بیشتر)

09:35 | منابع خبری: رژیم صهیونیستی در حال بررسی پیشنهاد قطر برای تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس است

09:25 | یک زن فلسطینی در غزه چند روز قبل برای پیدا کردن همسرش – که از یک ماه پیش ناپدید شده بود – از رسانه‌ها تقاضای کمک کرده بود.(جزئیات بیشتر)

09:16 | پاسخ حزب‌الله لبنان به ادعای لوفیگارو؛واحد رسانه‌ای حزب‌الله لبنان به ادعای روزنامه فرانسوی لوفیگارو درباره آنچه آن را "برخی اسرار عملیات طوفان الاقصی" خوانده بود، پاسخ داد.(جزئیات بیشتر)

08:45 | حمله پهپادی مقاومت عراق به نیروهای آمریکایی در اربیل؛ مقاومت عراق نیروهای آمریکایی را در پایگاه حریر در شمال عراق هدف قرار داد.

08:27 | ابو هدروس بامداد امروز در بمباران خانه‌اش در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه همراه با شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

08:08 | المیادین: 4 شهید در حمله به منطقه البوکمال در حومه دیر الزور در شرق سوریه

07:40 | هدف قراردادن غیرنظامیان توسط تک تیراندازهای رژیم اشغالگر؛ تک تیراندازان صهیونیست ساعاتی پیش 3 غیرنظامی را در اردوگاه المغازی هدف قرار دادند.

07:33 | برگزاری تظاهراتی در لندن و محکومیت حمله نیروهای اشغالگر به پرسنل پزشکی و خبرنگاران در غزه

07:27 | راهپیمایی مردم نیویورک در حمایت از مردم غزه؛ تظاهرکنندگان تصاویری از شهدا در دست داشتند و خواستار پایان دادن جنایت در غزه شدند.

1

07:17 | تدوام بمباران مناطق مختلف غزه

- رژیم اشغالگر به بمباران مرکز و جنوب شهر خان‌یونس ادامه می‌دهد.

- رژیم صهیونیستی خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد؛ بیشتر مجروحین کودکان هستند.

تظاهراات
خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها