سازمان ملل حمله اسرائیل به کاروان امدادرسانی را محکوم کرد

سازمان ملل حمله اسرائیل به کاروان امدادرسانی را محکوم کرد
شنبه 9 دی 1402 - 05:26

رئیس بخش امدادرسانی سازمان ملل حمله رژیم اسرائیل به کاروان کمک‌ها به غزه را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل و رئیس بخش امدادرسانی این سازمان حمله رژیم اسرائیل به کاروان کمک‌ها به غزه را محکوم کرد.

گریفیتس در واکنش به حمله اسرائیل به یک کاروان امدادرسانی که در حال حرکت در یک مسیر مجاز بودند گفت حمله به «کارکنان امور انسانی غیرقانونی است.»

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه به یک کاروان سازمان ملل که بعد از تحویل کمک به شمال نوار غزه در حال بازگشت بودند حمله کرد.

مقام‌های سازمان ملل گفته‌اند که در این حمله هیچ فردی زخمی نشد اما این رویداد نشان‌دهنده چالش‌های فراوانی است که اسرائیل برای کمک رسانی به فلسطینی‌های جنگ‌زده ایجاد می‌کند.

توماس وایت، رئیس سازمان آنروا در غزه گفت: «سربازان اسرائیلی به یک کاروان امدادرسانی هنگام بازگشت از شمال غزه از طریق جاده‌ای که ارتش اسرائیل تعیین کرده بود شلیک کردند.»

او با بیان اینکه یکی از خودروهای این کاروان آسیب دیده گفت:«کارکنان بخش امدادرسانی هرگز نباید هدف قرار بگیرند.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-نظامی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها