آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد

آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد
شنبه 9 دی 1402 - 01:09

آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

العالم - آفریقا

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد، آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به علت کشتار مردم فلسطین به این دیوان شکایت کرده است.

براساس گزارش منتشرشده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری، آفریقا جنوبی اعلام کرده است: «اقدامات و کوتاهی‌های اسرائیل از ویژگی نسل‌کشی برخوردار است چراکه این اقدامات با مقاصدی خاص... به منظور نابودی فلسطینیان غزه به عنوان بخشی از گروه ملی، نژادی و قومی بزرگ یعنی فلسطینیان همراه بوده است».

به دنبال این شکایت، تل‌آویو در بیانیه‌ای به این اقدام آفریقای جنوبی واکنش نشان داد و مدعی شد که شکایت آفریقای جنوبی «اساس حقوقی» ندارد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: «آفریقای جنوبی با گروهی تروریستی که خواستار نابودی اسرائیل است همکاری می‌کند».

علی‌رغم آنکه طبق جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته که اکثریت آن‌ها زن و کودک هستند، اما وزارت خارجه رژیم صهیونیست مدعی شد: «مردم غزه دشمن اسرائیل نیستند. اسرائیل در تلاش است تا جلوی آسیب به غیرنظامیان را بگیرد».

پارلمان آفریقای جنوبی سی آبان ماه به تعلیق روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل رأی داد. نمایندگان آفریقای جنوبی با ۲۴۸ رای موافق در برابر ۹۱ رای مخالف خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در پرتوریا و معلق شدن تمامی روابط دیپلماتیک با این رژیم تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه شده بودند.

پربیننده ترین خبرها