استقبال وزارت خارجه فلسطین از اقامه دعوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در لاهه

استقبال وزارت خارجه فلسطین از اقامه دعوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در لاهه
شنبه 9 دی 1402 - 09:35

وزارت امور خارجه فلسطین از اقدام جمهوری آفریقای جنوبی به اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت کشتار جمعی در دادگاه لاهه استقبال کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا) وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل، رژیمی اشغالگر و غیر قانونی است که اظهارات و اقدامات مقاماتش و جنگ ویرانگرانه اش علیه شهروندان ما در غزه همگی از مصادیق کشتار جمعی هستند.

کما اینکه تشبیه ملت فلسطین به حیوان توسط مقامات این رژیم، بیانگر نیت این رژیم برای ارتکاب این جنایات است. همچنین قطع کردن آب و غذا و برق و جلوگیری از ورود دارو و سوخت و حمله به منازل شهروندان عادی و بیمارستان ها و مراکز اسکان آوارگان و تخریب نیروگاههای برق و مخازن آب، بخش دیگری از نقشه های این رژیم است تا کسانی را که در بمباران و حملات نظامی این رژیم از بین نرفته اند، از گرسنگی و تشنگی بکشند.

وزارت خارجه فلسطین با تجلیل از این اقدام آفریقای جنوبی تصریح کرد که این کشور و فلسطین عضو کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی (CPPCG) یا کنوانسیون نسل‌کشی هستند و اقدام آفریقای جنوبی با استناد به ماده نهم این کنوانسیون و نقض ماده دوم و ماده سوم این کنوانسیون از سوی رژیم صهیونیستی، به طور کامل در راستای وظایف کشورهای عضو کنوانسیون برای جلوگیری از ارتکاب این جنایات است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود از دادگاه لاهه خواسته است هر چه سریع تر به درخواست آفریقای جنوبی برای جلوگیری از کشتار جمعی ملت فلسطین رسیدگی کند. همچنین از کشورهای همدست با رژیم صهیونیستی خواسته است دست از حمایت از این رژیم بردارند.

پربیننده ترین خبرها