یک وب‌سایت آمریکایی بررسی کرد؛

پیامدهای ماجراجویی خطرناک اسرائیل درباره طرح ترور رهبران حماس

پیامدهای ماجراجویی خطرناک اسرائیل درباره طرح ترور رهبران حماس
شنبه 9 دی 1402 - 15:51

وب‌سایت آمریکایی"استراتفور" با انتشار مطلبی به بررسی پیامدهای عملیات احتمالی رژیم صهیونیستی در خصوص ترور رهبران جنبش مقاومت حماس پرداخته است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، وب‌سایت استراتفور در گزارش خود نوشت: در صورتی‌که اسرائیل دست به عملیات ترور رهبران حماس در خارج بزند تشدید "یهودی‌ستیزی"، سرزنش این رژیم توسط دولت‌های غربی، واکنش‌های منفی کشورهای منطقه و کُند شدن روند عادی‌سازی با اسرائیل محتمل است همچنان که باید منتظر واکنش‌های انتقام‌جویانه حماس ماند.

پیشتر روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در اوایل ماه دسامبر گزارش داد که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان‌های اطلاعاتی دستور داده تا برنامه‌هایی را برای ترور رهبران ارشد حماس، که در خارج از نوار غزه زندگی می‌کنند، تهیه کنند. با این حال، "انجام این کار در خاک قطر یا ترکیه می‌تواند تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌ها را تحت فشار قرار داده یا ناکام کند و این ایده را به تاخیر بیاندازد".

در حالی‌که حملات اسرائیل در ایالات متحده و اروپا بسیار بعید به نظر می‌رسد حملات در کشورهای دیگر می‌تواند به یهودی‌ستیزی و اعتراضات ضد جنگ در غرب دامن بزند. از سوی دیگر، احتمال می‌رود دولت‌های غربی، به صورت غیرعلنی اسرائیل را سرزنش کنند و افکار عمومی نیز فشار بیشتری بر آن تحمیل کند.

در سطح منطقه نیز طرح ماجراجویانه اسرائیل برای ترور شخصیت‌های فلسطینی ممکن است واکنش‌های دیپلماتیک و اقتصادی به دنبال داشته باشد و حتی باعث تأخیر در روند سازش بعد از جنگ با دیگر کشورهای اصلی منطقه از جمله عربستان سعودی شود.

چنین اقدام اسرائیل همچنین می‌تواند انتقام‌جویی اجتناب‌ناپذیر توسط حماس و تشدید تنش‌های نامحدود حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت منطقه با این رژیم را به همراه داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها