لحظه‌به‌لحظه با هشتاد و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه‌به‌لحظه با هشتاد و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
يکشنبه 10 دی 1402 - 08:23

ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل در حالی  برای هشتاد و ششمین روز بمباران مناطق باریکه غزه را ادامه می‌دهد و صدها نفر را به شهادت رسانده است که مقاومت فلسطین با آنها در حال نبرد مستقیم هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت که منطقه مرزی بین غزه و مصر موسوم به «کریدور فیلادلفیا» باید تحت کنترل رژیم اسرائیل باشد و اشاره کرد که این رژیم در «همه جبهه‌ها» در حال نبرد است و این نبرد برای رسیدن به پیروزی ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

روز گذشته همچنین یک سرباز رژیم اسرائیل پس از تلاش ناموفق ارتش اشغالگران برای رهایی از اسارت در پی بمباران شدید به هلاکت رسید همچنین اشغالگران از کشته شدن دو تن از سربازان خود و زخمی شدن 5 تن دیگر خبر می دهند.

شمار شهدا تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 21672 شهید رسیده است و «القسام» 8 تانک را در محله های الطفه و الدراج هدف قرار داده است و از هلاکت 20 سرباز اشغالگر در خاک غزه خبر داده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از هشتاد و ششمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:48 | مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی الشدادی در جنوب حسکه سوریه را هدف قرار داد

22:43 | پاسخ متقابل حزب الله به حملات رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان در پاسخ به حملات متعدد رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، با هدف قراردادن مواضع این رژیم در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی شمای از نظامیان آن را از پا در آورد و یا زخمی کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان از 5 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جبل بلاط نزدیک روستای رامیا، الناقوره و اللبونه در جنوب لبنان و گلوله باران توپخانه ای این مناطق خبر داد. (جزئیات بیشتر)

22:30 | زخمی شدن 2 نیروی امنیتی در عملیات ضد صهیونیستی در قدس

منابع خبری از عملیات ضدصهیونیستی طی امشب در شرق قدس خبر دادند.

بنابر این گزارش، منابع عبری زبان گزارش دادند که در عملیات ضد صهیونیستی در ورودی شهرک معالیه ادومیم در شرق قدس دو نیروی امنیتی زخمی شد. (جزئیات بیشتر)

22:16 | حمله پهپادی به جولان اشغالی

منابع عبری از حمله پهپادی به جولان اشغالی و به صدا در آمدن آژیر خطر در این منطقه خبر دادند.

بنابر این گزارش،‌ منابع عبری زبان گزارش دادند که شهرک کیشت در جنوب جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

فیلم

22:04 | شهادت ۳۵ فلسطینی در خان یونس از صبح امروز

در حملات امروز اشغالگران اسرائیلی به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تا این لحظه ۳۵ فلسطینی از جمله ۷ کودک به شهادت رسیدند.

22:03 | گزارش العالم از تبدیل طولانی ترین خیابان نوار غزه به خیابان مرگ

بمباران مناطق مختلف نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) نیز به شهادت ده ها فلسطینی و زخمی شدن شمار زیادی از مردم منجر شد.

بنابر این گزارش، حملات توپخانه ای بی وقفه رژیم صهیونیستی به خیابان صلاح الدین که به شکل طولی شمال غزه را از جنوب جدا می کند، ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

21:31 | کارشناس اسرائیلی: کودکان کلاس اولی دشمنان ما هستند

وی در ادامه می گوید: نظامیان حماس دشمنان ما هستند، زنان باردار دشمنان ما هستند! پسری که الان می‌بینیم شکلات در دستانش هست، همان کودک فردا کلاشینکف به دست می‌گیرد! او یک تروریست است.

فیلم

21:08 | آهنگ جدید «امیر عید» خواننده مصری درباره جنایات غزه

امیر عید، خواننده مصری ترانه ای را با نام «تلک القضیة» درباره تجاوزگری رژیم اسرائیل به نوار غزه خوانده که در فضای مجازی پربازدید شده است. (جزئیات بیشتر)

19:59 | گزارش العالم از تظاهرات اسرائیلی ها برای توقف جنگ و برکناری نتانیاهو

دهها هزار نفر اعم از خانواده های اسرای اسراییلی نزد مقاومت فلسطین در غزه، با تجمع در مناطق مختلف به ویژه تل آویو خواستار توقف جنگ، تسریع در آزادی اسرا و برکناری نتانیاهو شدند. (جزئیات بیشتر)

19:47 | گزارش العالم از ترور خطیب مسجد الاقصی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دنبال مخالفت خطیب مسجد الاقصی برای ترک خانه و کاشانه اش، منزل وی را به همراه خانواده اش بمباران کرده و او را به شهادت رساندند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در دیرالبلح، از مخالفت شیخ یوسف سلامه، وزیر پیشین اوقاف و امور مذهبی فلسطین و خطیب مسجد الاقصی با ترک خانه خود و تسلیم شدن در برابر آوارگی اجباری مورد نظر رژیم صهیونیستی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

19:32 | مقاومت فلسطین یک بالگرد اسراییلی را با موشک "سام ۷" هدف قرارداد

گروه های مقاومت فلسطین اعلام کردند که یک بالگرد آپاچی اسراییلی را با موشک "سام ۷" هدف قرار دادند.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،‌ گردان‌های قسام و گردان‌های مجاهدین در عملیاتی مشترک یک بالگرد آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با موشک "سام ۷" ضد جنگنده هدف قرار دادند.

19:09 | تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته که نشان می‌دهد نظامیان اشغالگر اسرائیلی در یک تعویض روغنی در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل در کرانه باختری چگونه با رفتار تحقیر آمیز جوانی فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

فیلم

19:00 | راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ چگونه عمل می‌کند؟

گردان های قسام راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ را در نبرد طوفان الاقصی رونمایی کرده و با این سلاح تانک های معروف مرکاوا رژیم صهیونیستی را شکار می کند. (جزئیات بیشتر)

18:56 | حمله یک فروند پهپاد اسرائیلی به اطراف منطقه مارون الراس در جنوب لبنان

18:53 | درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست با استفاده از تیر بار سنگین در مناطق شمالی و شرقی شهر غزه

18:52 | 6 فلسطینی در بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی در منطقه المغراقه در جنوب شهر غزه به شهادت رسیدند.

18:49 | حمله موشکی به یک پایگاه اسرائیلی از لبنان

منابع خبری عبری از حمله موشکی از جنوب لبنان به یک پایگاه اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر این گزارش،‌ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت پایگاه اسرائیلی در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. (جزئیات بیشتر)

18:44 | مرکز آمار فلسطین : شمار شهدای فلسطینی امسال بیشتر از شمار شهدای درگیری های اشغال فلسطین در سال 1948 است.

18:41 | 55 فلسطینی از بامداد امروز در حملات بی وقفه رژیم اسرائیل به خان یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

18:36 | انتقال شماری از زخمی های ارتش اسرائیل از نوار غزه با خودروهای امدارسانی نظامی به بیمارستانهای رژیم صهیونیستی

18:35 | حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به روستای مادما در جنوب نابلس در کرانه باختری فلسطین و درگیری با اهالی این منطقه

18:35 | تجمع کودکان فلسطینی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

فیلم

18:33 | زخمی شدن 13 سرباز اسرائیلی در 24 ساعت گذشته

17:57 | گردان های القسام تصاویری از صحنه های درگیری با نیروها و خودروهای اشغالگر در اردوگاه البریج در جنوب شهر غزه را منتشر کرد

فیلم

16:49 | اعترافات سرباز اسرائیلی؛ حماس تاکنون 3هزار سرباز را در جنگ غزه کشته است!

فیلم

16:34 | احمد عبد الهادی نماینده حماس در لبنان برای نخستین بار و رسماً اعلام کرد: حاج قاسم سلیمانی چند بار به غزه سفر کرد و "ایده تونل‌ها" فکرِ "حاج قاسم سلیمانی" و "عماد مغنیه" بود.

فیلم

15:16 | نقاشی‌های زن جوان فلسطینی در دیرالبلح روی صورت کودکان

فیلم

14:41 | حمله رزمندگان حزب‌الله لبنان به مواضع دشمن صهیونیستی در حانیتا در حمایت از مقاومت غزه

14:33 | مسمومیت اسرای فلسطینی در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ هیئت امور اسرا و آزادشدگان : تعداد زیادی از زندانیان فلسطینی زندان عوفر به خاطر غذای فاسد زندان مسموم شدند.

14:17 | جزئیات حمله به پایگاه امداد غزه از زبان تنها امدادگر نجات‌یافته

13:29 | از تونل‌های حماس تا راهروهای قاهره؛ آخرین خبرها از آتش‌بس در غزه

13:27 | وزارت بهداشت در غزه از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 21822 شهید و 56451 مجروح خبرداد.

13:22 | در جستجوی آب در میان ویرانی غزه؛براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر مدیترانه متوسط دسترسی به آب شامل آب آشامیدنی، حمام و آب تمیز برای هر نفر در روز 1.5 لیتر در نوار غزه است.
1

13:06 | تصاویری از اردوگاه‌های اسکان هزاران آواره در رفح، جنوب نوار غزه

1

12:56 |فرار شهرک‌‌نشینان صهیونیست‌ از ترس کشته شدن توسط فلسطینی‌ها؛ فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، که نشان می دهد یک جوان فلسطینی بر سر چهار شهرک نشین فریاد می زند.

1

12:44 | روایت یک فرمانده اسرائیلی درباره بلاهایی که بر سر تیپ گولانی آمد؛

- داوید کوهن فرمانده یک گروهان در تیپ گولانی در گفتگو با وبگاه عبری والا:

- در یکی از جبهه‌های جنگ غزه، با تیراندازی شدید به سمت خود غافلگیر شدیم، منشأ تیراندازی را نمی‌دانستیم.

- بسیاری از ما کشته و بسیاری از سربازانمان زخمی شدند، دستور دادم تا زمانی که کشته و مجروحان تخلیه نشده‌اند، سربازان به جلو حرکت نکنند.

- درگیری در محله شجاعیه بسیار سخت و جنگی روانی بود و ما باید مراقب مواد منفجره می‌بودیم.

- نیروهای فلسطینی ده‌ها متر از نیروهای ما فاصله داشتند و منتظر ما بودند، خرما و آب می‌خوردند و منتظر بودند وارد شویم تا ما را از بین ببرند.

11:53 | شرط جنبش جهاد اسلامی برای مبادله اسرا؛ دبیرکل جهاد اسلامی: تا زمانی که تجاوز متوقف نشود و نیروهای رژیم اشغالگر به طور کامل از نوار غزه خارج نشوند، هیچ مبادله‌ای بین ما و دشمن صهیونیستی انجام نخواهد شد.

10:26 | کمپین جهانی برای آتش بس در غزه – که شب سال نو میلادی را به عنوان فرصتی برای درخواست آتش بس فراگیر در غزه در نظر گرفته است – با استقبال گسترده در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شده است.

10:19 | قسام تصاویر جدیدی از انهدام تانک‌های رژیم اشغالگر در خان‌یونس منتشر کرد

1

10:05 | دعوت مصر از گروه‌های فلسطینی برای نشستی در قاهره

- منابع مصری از تلاش قاهره برای توقف تجاوز وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه خبردادند.

- همچنین یک منبع آگاه فلسطینی از گفتگوهای سیاسی با میانجی‌ها درباره توافق آتش‌بس جدید در غزه خبرداد.

- این منبع آگاه تاکید کرد که رایزنی‌ها میان گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به تبادل اسرا ادامه دارد اما تاکنون دستور کاری برای این توافق شکل نگرفته است.

09:32 | یک مادر فلسطینی که فرزندان دوقلویش در روز تولدشان توسط اشغالگران صهیونیست کشته شدند: "از من کیک خواست. من به او گفتم بعد از جنگ هر کاری می‌خواهی بکن."

1

08:31 | آثار ویرانی شدید نیروهای اشغالگر در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم

1

08:18 | گرسنگی هزاران انسان در غزه

برنامه جهانی غذا: در حالی که شمارش معکوس برای آغاز سال جدید شروع شده است، غزه در آستانه فروپاشی کامل ابتدایی ترین امکانات، خدمات اساسی و گرسنگی میلیون‌ها انسان قرار گرفته است.

08:06 | آواز خواندن پزشکان و پرستاران در بیمارستانی در نوار غزه

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن گروهی از پزشکان و پرستاران در بیمارستان ناصر در خان‌یونس در حال آواز خواندن در زمان استراحت هستند.

آنها در قالب آواز خوانی ضمن مدح پیامبر اکرم (ص) می‌گویند ما اینقدر اینجا می مانیم تا درد و رنج از بین برود.

این در حالی است که کادر پزشکی در نوار غزه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.

2

07:50 | اسرای زن فلسطینی تحت شکنجه و گرسنگی قرار دارند

باشگاه اسرای فلسطین روز شنبه از شرایط بسیار سخت 80 زندانی زن فلسطینی در زندان دامون رژیم اسرائیل خبرداد.

زنان اسیر فلسطینی در این زندان با شرایط وخیمی به لحاظ بهداشتی و شکنجه روبرو هستند.

در بین آنها یک زن باردار و یک بانوی 82 ساله هم وجود دارند.

03:54 | نظامیان صهیونیست بامداد یکشنبه به شهر «طولکرم» و اردوگاه «نور شمس» واقع در کرانه باختری یورش بردند (جزئیات بیشتر).

02:49 | جنبش حماس در بیانیه‌ای فروش تجهیزات و مهمات نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد(جزئیات بیشتر).

01:50 | خان یونس زیر بمباران شدید است

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرده است و نیروهای این رژیم بمب‌های سبک را به سمت شرق اردوگاه آوارگان بوریج در مرکز نوار غزه پرتاب کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز بار دیگر مناطق شرقی نوار غزه را بمباران کرد.

پربیننده ترین خبرها