جنایات زندان الدامون... شکنجه و گرسنه‌ نگه داشتن زنان فلسطینی

جنایات زندان الدامون... شکنجه و گرسنه‌ نگه داشتن زنان فلسطینی
يکشنبه 10 دی 1402 - 09:59

باشگاه فلسطینی الاسیر روز شنبه از مشکلات 80 زن فلسطینی در زندان الدامون اسراییل، و شرایط وحشتناک آنان از جمله شکنجه و گرسنگی و شرایط سخت بازداشت خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

این باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد با بیشتر زندانیان زن باریکه غزه، رفتار وحشتناکی می‌شود، از جمله زنانی که در شرایط بهداشتی وخیم قرار دارند، از جمله یک زن 82 ساله است که با بدرفتاری و توهین روبروست و زن باردار چهار ماهه ای که به دلیل غذای نامناسب مجبور به تحمل گرسنگی است.

این باشگاه، این تخلفات را پس از مراجعه برخی وکلا به زندان و ملاقات با شماری از زنان زندانی و میزان وخامت اوضاع داخل زندان گزارش کرده است.

این افشاگری در پرتو افزایش ادامه رفتار وحشیانه رژیم در برخورد با اسرای فلسطینی است که مستلزم مداخله جامعه بین المللی برای رسیدگی به این تخلفات و حفظ حقوق بشر فلسطینیان بازداشت شده است.

شکنجه و نقض حقوق زندانیان

باشگاه الاسیر در ادامه اعلام کرد سلول‌های زندان زنان شاهد ازدحام زیاد است و بیشتر آنها روی زمین می‌خوابند و مدیر زندان اجازه نمی‌دهد پتو وارد شود که موجب افزایش مشکلات آنان شده است.

این باشگاه افزود: برخی زنان همچنان همان لباس هایی را می پوشند که بیش از یک ماه پیش با آن بازداشت شده بودند و اداره زندان از ورود لباس نو جلوگیری می کند.

این باشگاه خاطرنشان کرد: زندانیان غزه از زندانیان کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 1948 جدا شده اند و در عین حال مانع از برقراری ارتباط آنها می شوند که این امر بر شدت انزوای آنان می افزاید.

این باشگاه افزود: زندانیان زن غزه از شکنجه بیشتر و رفتار تحقیرآمیز و خفت بار رنج می برند، علاوه بر آن آب آشامیدنی ناسالم در اختیار آنها قرار می گیرد که به موارد نقض حقوق بشردیگر افزوده می شود.

باشگاه الاسیر در پایان بیانیه خود تأکید کرد زنانی که پس از 7 اکتبر بازداشت شده‌اند مورد آزار، شکنجه و تحقیر سیستماتیک از جمله تهدید، تفتیش برهنه و ضرب و شتم توسط سربازان زن و نگهبانان زندان قرار گرفته‌اند.

این باشگاه با بیان اینکه زندانیان زن غزه در زندان الدامون «بخشی از زندانیان زن دیگری هستند که در اردوگاه‌های ارتش اسرائیل نگهداری می‌شوند»، خاطرنشان کرد رژیم اشغالگر اسرائیل از افشای هرگونه اطلاعات در مورد آنها یا ملاقات تیم‌های حقوقی با آنها جلوگیری می‌کند.

این باشگاه درباره اتهامات وارده به زنان زندانی تاکید کرد: بیشتر آنها اهل کرانه باختری هستند که به اتهام بازداشت اداری و یا اتهامات مربوط به انجام اقدامات تحریک آمیز در شبکه های اجتماعی ، بازداشت شده اند.

این باشگاه در پایان از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر، از جمله سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا با توجه به تشدید جنایات علیه زندانیان زن و مرد در زندان‌های اشغالی، برای ایفای مجدد نقش واقعی خود اعمال فشار کنند. مقامات اسرائیلی هنوز در مورد بیانیه باشگاه الاسیرفلسطینی اظهار نظری نکرده اند.

گفتنی است شماراسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از 7800 نفر فراتر رفته که بر اساس آمار پایان نوامبر، بیش از 2870 زندانی اداری در میان آنهاست.

پربیننده ترین خبرها