نگرانی جدی صهیونیست‌ها از اتهامات نسل‌کشی در دادگاه کیفری بین‌المللی

نگرانی جدی صهیونیست‌ها از اتهامات نسل‌کشی در دادگاه کیفری بین‌المللی
دوشنبه 11 دی 1402 - 20:48

مقامات رژیم صهیونیستی و دادستانی این رژیم از این موضوع، که دیوان کیفری بین‌المللی ارتکاب جنایت نسل‌کشی و کشتار جمعی در غزه توسط ارتش اشغالگر را تأیید و حکم توقف فوری جنگ را صادر کند.، بسیار نگران هستند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" نوشت: نهاد امنیتی و دفتر دادستان کل اسرائیل نگران این هستند که دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه درخواست آفریقای جنوبی درباره ارتکاب جنایت‌های کشتار جمعی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را بپذیرد.

این روزنامه نوشت: یک کارشناس ارشد حقوقی که به این پرونده رسیدگی می کند اخیرا به شماری از مسئولان در ارتش اشغالگر و در راس آنها رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که خطری واقعی وجود دارد در صورتی که دادگاه کیفری «اسرائیل» را ملزم به توقف فوری جنگ کند.

پیشتر، آفریقای جنوبی یک دادخواست قضایی را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه داده و در آن تاکید کرده است که ارتش رژیم اسرائیل مرتکب جنایت‌های کشتار جمعی در غزه شده ‌است.

آفریقای جنوبی همچنین تشکیل جلسه دیوان کیفری بین‌المللی طی روزهای آینده برای صدور حکمی در خصوص توقف فوری جنگ در غزه را خواستار شده است.

ارتش رژیم اسرائیل و دادستان کل این رژیم در حال آماده‌شدن برای تعامل با این شکوائیه آفریقای حنوبی هستند و وزارت خارجه این رژیم، امروز نشستی را برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهد.

این روزنامه به نقل از کارشناسان حقوق بین‌الملل نوشت: «این اقدام احتمالا ادعاهای مربوط به جنایات نسل‌کشی، که ارتش اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شود را تقویت کند و به تبع آن، منجر به انزوای بین‌المللی اسرائیل یا تحریم آن یا اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه این رژیم شود».

گفتنی است طبق آخرین آمار وزارت بهداشت در نوار غزه، از ۷ اکتبر تا امروز ۲۱۹۷۸ فلسطینی در نتیجه حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها