افشاگری وب‌سایت آمریکایی از هماهنگی دولت بایدن و تل‌آویو در ترور العاروری

افشاگری وب‌سایت آمریکایی از هماهنگی دولت بایدن و تل‌آویو در ترور العاروری
چهارشنبه 13 دی 1402 - 09:35

یک وب‌سایت آمریکایی به نقل از منابعی در کاخ سفید و رژیم صهیونیستی، جزئیات جدیدی از هماهنگی واشنگتن و تل آویو را در اجرای عملیات ترور صالح العاروری نایب رئیس اسماعیل هنیه در لبنان فاش کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، وب‌سایت آمریکای آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که اسرائیل عامل حمله‌ای در جنوب لبنان بوده که به کشته شدن "صالح العاروری" مقام ارشد حماس منجر شد.

این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه اسرائیل قبل از انجام حمله، واشنگتن را از آن مطلع نکرده بود، مدعی شدند دولت بایدن، حین ترور صالح العاروری، از اجرای این عملیات مطلع شد.

یک مقام ارشد اسرائیلی هم تأیید کرده که تل‌آویو دولت "جو بایدن" را پیش از این عملیات مطلع نکرده است. او در عین حال تأیید کرد که اسرائیل "در حین اجرای عملیات"، دولت بایدن را در جریان گذاشت.

از سوی دیگر، روزنامه عبری‌زبان "معاریو"، روز سه‌شنبه نوشت که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به "اسرائیل" را قرار بود روز پنجشنبه( فردا) انجام شود در پی ترور صالح العاروری، به تاخیر انداخته، و این سفر قرار است روز دوشنبه آینده انجام شود.

طبق این گزارش، صالح العاروری، سه شنبه شب (دیشب) در جریان حمله پهپادی رژیم اشغالگر به جنوب لبنان ترور شد و به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها