عملیات جدید ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

عملیات جدید ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ
چهارشنبه 13 دی 1402 - 10:41

فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش یمن سه شنبه شب عملیات جدیدی را در دریای سرخ انجام داد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش منابع خبری، سنتکام خاطرنشان کرد که ارتش یمن دو موشک بالستیک ضد کشتی در جنوب دریای سرخ شلیک کرد.
به گزارش الجزیره سنتکام اعلام کرده که در این عملیات به کشتی های تجاری آسیب نرسیده است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده است تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. ارتش یمن اعلام کرده است که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی های صهیونسیتی و کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها در امنیت خواهند بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز یکشنبه (10 دی ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها کشته شدند.

سنتکام خاطرنشان کرد یک کشتی کانتینری متعلق به «مرسک» از حمله قایق‌های جنگی یمنی به خود خبر داد و درخواست کمک کرد که بالگردهای آمریکایی برای کمک به کشتی راهی منطقه شدند و به سمت سه قایق یمنی شلیک کردند.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به حمله نیرهای آمریکای در بیانیه ای خاطرنشان کرد، نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.
وی افزود: به همه کشورها توصیه می‌کنیم که به نقشه‌های دشمن آمریکایی که سرانجام آنها گرفتار شدن در دریای سرخ است، کشیده نشوند. تحرکات نیروهای آمریکا در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از حمایت ما از مردم غزه نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها