تبادل آتش بالگردهای آمریکایی با قایق‌های یمنی در دریای سرخ

تبادل آتش بالگردهای آمریکایی با قایق‌های یمنی در دریای سرخ
يکشنبه 10 دی 1402 - 14:24

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا از درگیری بالگردهای نیروی دریایی این کشور با قایقهای متعلق به یمن در جنوب دریای سرخ خبر داد.

العالم - یمن

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که قایقهای متعلق به «حوثیهای یمن» به یک کشتی کانتینربر و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

سنتکام در این بیانیه گفته که یک کشتی کانتینربر متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی «مارسک» دو تماس اضطراری برقرار کرده مبنی بر اینکه از سوی 4 قایق متعلق به حوثیهای یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایقها با سلاحهای سبک به سمت کشتی مارسک تیراندازی کرده و تا فاصله 20 متری کشتی پیش رفته و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پس از این تماسهای اضطراری، بالگردهای آمریکایی به تماس پاسخ دادند وارد عمل شده و این قایقها به سمت آنها تیراندزای کردند.

سنتکام مدعی شده که بالگردهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق‌ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه قایقها نیز کشته شدند.

سنتکام همچنین مدعی شده که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.

صبح روز یک شنبه حساب کاربری عملیاتهای تجاری دریایی انگلیس(UKMTO) از حمله به یک کشتی در آبهای دریای سرخ در نزدیکی بندر الحدیده در سواحل یمن خبر داد.

طبق بیانیه UKMTO، این سازمان گزارشی درباره حمله سه قایق ناشناس به یک کشتی در آبهای دریای سرخ دریافت کرده است. همچنین تبادل آتش نیز بین دو طرف گزارش شده است اما همه خدمه سالم هستند و تلفاتی گزارش نشده است.

در این بیانیه آمده بود که قایقهای مهاجم از کشتی مورد نظر دور شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی است و قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند، تنگ‌ کرده است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر کدام مدعی شده‌اند که پهپادها یا موشک‌های شلیک‌شده از یمن را ساقط کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها