بیش از 118 حمله مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق

بیش از 118 حمله مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق
چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:36

یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرد که از روز هفدهم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۱۱۸ حمله علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است.

العالم - آمریکا

یک مقام مسؤول نظامی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرى که از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون، دست‌کم ۱۱۸ عملیات علیه مقرهای نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، از آن تاریخ تاکنون، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور مذکور ادامه داده و در بیانیه‌های خود تاکید کرده که این حملات در راستای موضع مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش، تاکنون مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد، نزدیک فرودگاه اربیل، حریر عراق و خراب الجیر، الشدادی، التنف، الرمیلان، المالکیة، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر دهکده سبز در سوریه را با موشک و پهپاد انتحاری به کرار هدف قرار داده است. هدف از این عملیات‌ها، اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف حمایت‌های مستمر از اشغالگران اسرائیلی در جنگ کنونی غزه است.

شبکه سی‌.ان.ان آمریکا نیز با پیش‌بینی افزایش احتمال تلفات نظامیان آمریکایی، اعلام کرد که این موضوع نشان دهنده یک بحران خارجی جدید و ناخوشایند برای آمریکا به ویژه در بحبوبه تلاش برای انتخاب مجدد جو بایدن برای ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید.

به گزارش فارس،‌ تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.

پربیننده ترین خبرها