انتقاد واشنگتن از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

انتقاد واشنگتن از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 09:57

کاخ سفید روز چهارشنبه شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه بین‌المللی را که در آن کابینه صهیونیستی را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینیان در نوار غزه متهم کرده است، «بی‌اساس» ارزیابی کرد.

العالم - آمریکا

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «این شکایت بی‌اساس بوده و مبتنی بر واقعیت نیست» و مدعی شد چنین اقدامی نتیجه معکوس می دهد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: «ما معتقد نیستیم که این اقدام در حال حاضر عملی باشد.»

میلر اتهامات وارده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر را رد کرد. واشنگتن به عنوان اولین متحد رژیم صهیونیستی در جهان و بزرگترین حامی نظامی آن، گفت که ایالات متحده «هنوز هیچ اقدامی که به منزله نسل کشی باشد» را در جنگ رژیم اشغالگر با حماس، مشاهده نکرده است.

روز جمعه، آفریقای جنوبی درخواستی برای طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی، به دلیل دست داشتن این رژیم در نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه ارائه کرد.

آفریقای جنوبی در این طرح از دادگاه خواست تا در روزهای آینده این موضوع را بررسی و دستور موقتی علیه «اسرائیل» صادر کند و خواستار آتش‌بس در نوار غزه شود. بر اساس این نوشته، این اقدام برای محافظت از فلسطینی‌ها از آسیب‌های جبران ناپذیر بیشتر، ضروری است.

سازمان همکاری اسلامی از درخواست آفریقای جنوبی استقبال کرد.

پربیننده ترین خبرها