مافیای اسلحه و هرج و مرج روزافزون در رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 15:02

خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد که تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر لغو قانون اصلاحات قضایی ممکن است بیش از پیش، باعث ایجاد شکاف داخلی در رژیم صهیونیستی و درگیری داخلی در این رژیمشود و ممکن است صهیونیست‌ها را به جنگ و گسترش مافیا بکشاند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در رام الله گفت: «شکی نیست که این تصمیم یک بحران بزرگ برای نتانیاهو و جناح راست افراطی است و به کنترل کنست بر همه چیز و تلاش برای جلوگیری از اظهار نظر قوه قضاییه درباره قانون صادره توسط کنست، پایان داد.»

گفتنی است دادگاه عالی در رژیم اشغالگر این اختیار را دارد که هر قانون صادره توسط کنست را باطل کند، حتی اگر با اکثریت پارلمان تصویب شده باشد.

خبرنگار شبکه العالم افزود: «نتانیاهو در ماه‌های گذشته با کمک جناح راست به بهانه اینکه اعضای کنست منتخب هستند و تصمیمات آنها مصونیت دارد و نمی‌توان باطل کرد، تلاش نمود این نقش دیوان عالی را لغو کند.»

وی ادامه داد: «دیروز این مناقشه حل شد و دیوان عالی در مورد تصمیمات کنست و برکناری نخست وزیر در صورت صدور تصمیمات قضایی یا اتهامات علیه وی، اختیارات خود را حفظ کرد.»

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: «نتانیاهو اکنون دچار مشکلی بزرگ شده است و هر کاری که می توانست با کمک جناح راست انجام دهد، دیروز به پایان رسید. در روزهای آینده شاهد درگیری‌ها، بحث‌ها و اختلافات درون رژیم صهیونیستی خواهیم بود.»

برخی از ناظران گفتند که این تصمیم ممکن است شکاف بزرگتری نسبت به قبل ایجاد کند.

علاوه بر این، انتشار تصویری از یک مجری تلویزیونی جنجال گسترده ای را در محافل صهیونیستی به راه انداخت. این مجری که به عنوان فرد نزدیک به نتانیاهو شناخته شده است، در تصویر منتشر شده یک اسلحه پشت همراه خود دارد.

خبرنگار العالم در رابطه با این موضوع توضیح داد که عکس مذکور سروصدای زیادی را در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کرد زیرا بن گویر و جناح راست افراطی تا چند روز پیش به خود می بالیدند که صدها هزار اسرائیلی را مسلح کرده‌اند و دریافت اسلحه پس از صدور مجوز، تنها 24 ساعت طول می کشد.

وی افزود: «مشاهده یک دانشجو در دانشگاه که یک تفنگ M-16 را با خود حمل می‌کرد، افکار عمومی را برانگیخت چراکه این امر به آسانی منجر به بروز درگیری، اختلاف در جامعه اسرائیل و ایجاد هرج و مرج بلکه جنگ داخلی خواهد شد.»

خبرنگار شبکه العالم توضیح داد: «خطرناک‌ترین عامل وجود مافیای سازمان یافته در داخل رژیم صهیونیستی است که به راحتی از سلاح برای از بین بردن طرف مقابل استفاده می کند.»

پربیننده ترین خبرها