از سرگیری تظاهرات علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی + فیلم

يکشنبه 9 مهر 1402 - 11:49

شب گذشته هزاران ساکن سرزمین‌های اشغالی برای بیست و نهمین هفته پیاپی در اعتراض به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو و دولت ائتلافی اش تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در این تظاهرات که در تل آویو رخ داد بیش از صد هزار ساکن سرزمین‌های اشغالی شرکت داشتند. هزاران نفر دیگر هم در نقاط مختلف از جمله قدس اشغال شده و حیفا در تظاهرات مشابهی در نقاط دیگر شرکت کردند.

معترضان خیابان ایالون در تل آویو را بستند، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو نفر را در این تظاهرات بازداشت کرده است، معترضان با برافراشتن پلاکارد و حمل مشعل به تظاهرات خود ادامه دادند اما تنها 25 دقیقه بعد با مداخله پلیس پراکنده شدند.

معترضان با صدور بیانیه ای کوتاه اعلام کردند که "کابینه تخریب" همچنان به تخریب دستگاه قضایی و تهدید قضات دادگاه عالی ادامه می دهد.

در این بیانیه تصریح شده است که چیزی به وقوع بحران قانون اساسی نمانده است و آینده این رژیم توسط صدها هزار معترضی که به خیابان ها آمده اند رقم خواهد خورد. قرار است اوایل هفته آینده، اعتراضات بسط پیدا کرده و به طور روزانه در مقابل منازل وزرا برگزار شود.

تظاهرات این هفته در حالی برگزار شد که محافل طرفدار دموکراسی در داخل رژیم صهیونیستی بر سر درگیری های روز موسوم به "عید غفران" در تل آویو و جلسه دادگاه عالی که هفته گذشته برگزار شد، دچار اختلاف شده اند.

در 24 ژوئیه گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی طرح قانون موسوم به "لغو برهان معقولیت" را به رغم اعتراضات داخلی تصویب کرد.

طبق این قانون دادگاه های اسرائیلی از جمله دادگاه عالی این رژیم نمی توانند تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن، لغو کند.

پربیننده ترین خبرها