سرنوشت نتانیاهو پس از جنگ چه خواهد شد؟!

سرنوشت نتانیاهو پس از جنگ چه خواهد شد؟!
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 19:34

نتیجه نظرسنجی ها از داخل سرزمین های اشغالی نشان می دهد که اسرئیلی‌ها نمی‌خواهند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل پس از پایان جنگ در غزه در قدرت باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنگ در غزه به باتلاق بنیامین نتانیاهو تبدیل شده است. نیوزویک در تازه ترین گزارش می نویسد که نتیجه نظرسنجی ها از داخل سرزمین های اشغالی نشان می دهد که مردم نمی خواهند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از پایان جنگ در غزه در قدرت باشد.

پس از عملیات حماس در تاریخ هفت اکتبر، اسرائیل بمباران هوایی و حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرد که گفته می شود تاکنون بیش از 22 هزار نفر از مردم این منطقه را به کشتن داده است.

آرون دیوید میلر، تحلیلگر آمریکایی خاورمیانه و عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، روز دوشنبه در سی‌ان‌ان گفت که نتانیاهو متوجه است که وقتی درگیری‌ها کاهش می‌یابد، آینده سیاسی او در خطر است.

وی افزود، افرادی مانند گانتز و دیگرانی که در حال حاضر این کابینه اضطراری را تشکیل می دهند، مانند رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، احتمالاً در سال جاری میلادی این کابینه را ترک خواهند کرد و یا دولت جدیدی تشکیل می دهند یا درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام می کنند.

میلر گفت: هیچ مکانیزمی برای برکناری نخست وزیر وجود ندارد. در حال حاضر فکر نمی کنم این نخست وزیر به جایی برود. او می‌داند که آینده سیاسی او به معنای پیگرد موفقیت‌آمیز این جنگ و صراحتاً، یک جنگ طولانی‌تر است.

پربیننده ترین خبرها