گانتس: اسرائیل با سخت‌ترین جنگ مواجه است

گانتس: اسرائیل با سخت‌ترین جنگ مواجه است
شنبه 16 دی 1402 - 06:40

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و عضو شورای جنگ تل آویو جمعه شب اعتراف کرد که اسرائیل با سخت‌ترین جنگ روبه‌ رو است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، بنی گانتس در سخنانی که سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) آن را پخش کرد، افزود: ما در چندین جبهه درحال جنگ هستیم، ما باید بصورت متحد در برابر آنها عمل کنیم.

وی ادامه داد: بسیار خوب است که رئیس ستاد مشترک ارتش مسؤولیت پس از فاجعه ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) را بپذیرد و تیمی تشکیل شود که برای ادامه جنگ دست عبرت بگیرد و این وظیفه اوست.

گانتس در واکنش به انتقادات تند وزیران کابینه نتانیاهو ضد رییس ستاد ارتش در تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ناکامی تل آویو در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی گفت: حمله به رییس ستاد ارتش در نشست کابینه با «انگیزه‌های سیاسی» صورت گرفته است.

وی به اختلافات شدید شب گذشته در کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی (کابینت) اشاره کرد و گفت: در بسیاری از نشست‌های کابینت شرکت داشتم و هرگز این رفتارها رخ ندارد و لازم است که دیگر این حوادث نیز رخ ندهد.

گانتس ادامه داد: کابینت دیروز باید عملیات راهبردی را که ادامه عملیات نظامی و نیز امنیت اسرائیل در آینده را تحت الشعاع قرار خواهد داد، بررسی می‌کرد، این اتفاق نیفتاد و مسؤول این مسأله شخص نخست وزیر است.

وی ادامه داد: نتانیاهو باید میان اتحاد و امنیت اسراییل و سیاست یکی را انتخاب کند. چرا که اگر اکنون امنیت و اتحاد و یکپارچگی مهم است، پس باید بحث اصلی ما بر سر ادامه جنگ و در سریع‌ترین زمان ممکن باشد.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه پس از جدال میان چند تن از وزیران صهیونیستی حاضر در این جلسه با هالیوی به پایان رسید.

چند تن از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر با هالیوی که تصمیم گرفته است تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات در مورد شکست هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه/ طوفان الاقصی) را آغاز کرده و برای همین منظور یک کمیته تحقیقاتی را به ریاست شائول موفاز رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل داده است.

این شبکه تاکید کرد که موفاز تحقیقاتی را در مورد آمادگی ارتش برای عملیات زمینی در غزه انجام داده است.

در همین خصوص، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت هم نوشت که کمیته تحقیق شامل شائول موفاز و شماری از افسران ارشد سابق (نیروهای ذخیره) است.

این روزنامه اشاره کرد که موفاز قرار است در مورد جنگ کنونی در غزه از جمله شکست‌های روز هفتم اکتبر تحقیق کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها