عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه‌به‌لحظه با نود و دومین روز از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری/ شمار شهدای غزه به ۲۲۷۲۲ نفر افزایش یافت

لحظه‌به‌لحظه با نود و دومین روز از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری/ شمار شهدای غزه به ۲۲۷۲۲ نفر افزایش یافت
شنبه 16 دی 1402 - 08:12

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (شنبه) وارد نود و دومین روز شده است که این رژیم در حملات و بمباران ۲۴ ساعت گذشته خود تعداد ۹۵ فلسطینی را در غزه شهید و یا زخمی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ حملات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به باریکه غزه، دست کم به شهادت و یا مجروج شدن ۹۵ فلسطینی منجر شد.

در ادامه جنایتگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان،‌ بمباران این رژیم در مرکز نوار غزه از روز گذشته به شهادت ۳۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر منجر شده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از نود ودومین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:47 | حمله به پایگاه نظامی «میرون» رژیم صهیونیستی ترجمان سخنرانی سید حسن نصرالله بود

درپی تاکید سید حسن نصرالله مبنی بر قطعی بودن پاسخ به ترور صالح العاروری، بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران نظامی رژیم اشغالگر صهیونیست هشدار دادند که سخنان دبیرکل حزب الله را باید جدی گرفت زیرا می دانند که وی آنچه را می گوید، اجرا می کند. (جزئیات بیشتر)

22:35 | تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو به خشونت کشیده شد

تظاهرات کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که تظاهرات امشب صهیونیست‌ها در تل آویو با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

فیلم

22:24 | حزب‌الله لبنان تصاویر حمله موشکی خود به پایگاه کنترل هوایی و اطلاعاتی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد

فیلم

21:09 | ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر دیگر در جریان نبرد در شمال غزه خبر داد

21:06 | ویدیوی جدید گردان‌های قسام در مورد نظامیان اسیر کشته شده اسرائیلی

گردان‌های قسام شامگاه امروز شنبه ویدیوی جدیدی در مورد نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به محله شجاعیه کشته شدند، منتشر کرد.

نکته جالب توجه در این ویدیو این است که رژیم صهیونیستی قبلا مدعی شده بود که این نظامیان 3 نفر بودند و آن‌ها را به اشتباه به قتل رسانده اما قسام در این ویدیو اعلام کرد که آن‌ها 4 نفر بودند و یک افسر هم که نامی از او برده نشده بود، در میان آن‌ها بوده و تصاویر هر 4 نظامی با اسامی آنان منتشر شده است.

فیلم

20:57 | پاسخ حزب‌الله لبنان به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

حزب الله به جوزپ بورل اطلاع داده است که امکان بحث درمورد پرونده لبنان و تحولات جنوب این کشور قبل از توقف جنگ در غزه وجود ندارد./الجزیره

20:39 | حزب‌الله لبنان تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه المناره با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده است.

20:24 | تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در حیفا

منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهرات در حیفا، خواستار برکناری فوری نتانیاهو و کابینه او شدند.

20:16 | گزارش العالم از وحشت تل آویو پس از هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی میرون

به دنبال هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی کنترل هوایی و اطلاعاتی "میرون" رژیم صهیوینستی از سوی حزب الله لبنان در واکنش ترور صالح العاروری از رهبران حماس در بیروت، ارتش این در وحشت قرار گرفته و دچار اختلال رفتاری هیستریک شده است. (جزئیات بیشتر)

20:07 | تظاهرات در مرکز پاریس پایتخت فرانسه در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه

فیلم

20:02 | صحنه‌هایی از آثار تخریب گسترده ناشی از هجوم اشغالگران صهیونیست به برخی منازل فلسطینیان و تخریب بخشی از یک مدرسه دولتی در منطقه الصفطاوی در شمال نوار غزه

فیلم

19:58 | حمله حزب الله به اشغالگران اسرائیلی در اویویم

حزب الله لبنان اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در شهرک اویویم در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

19:56 | حمله موشکی به سدیروت

شهر اشغالی سدیروت در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

در پی این حمله آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه به صدا درآمده است.

19:54 | شهادت تاریخ‌نگار و نویسنده سرشناس فلسطینی در بمباران نوار غزه

ناصر الیافاوی نویسنده سیاسی و تاریخ‌نگار سرشناس فلسطینی همراه با پسرش در بمباران نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

19:37 | صهیونیست‌ها برای تظاهرات گسترده در تل آویو آماده می شوند

منابع عبری از آمادگی شمار زیادی از صهیونیست‌ها و خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه برای برپایی تظاهرات طی امشب خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

19:35 | رژیم صهیونیستی در انتظار تاوان تجاوازت خود به لبنان است

پس از ترور صالح العاروری از رهبران جنبش حماس در لبنان و عبور رژیم اشغالگر از خطوط قرمز قواعد درگیری و همچنین پس از اظهارات سید نصرالله، حالا این رژیم در انتظار پرداخت تاوان تجاوزات خود است. (جزئیات بیشتر)

19:06 | هانی المصدر از ستاره‌های فوتبال فلسطین و مربی تیم فوتبال المپیک فلسطین، در حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه به شهادت رسید

18:50 | بمباران شهرک الخیام در جنوب لبنان با بمب‌های ممنوعه فسفری توسط ارتش رژیم صهیونیستی

فیلم

18:25 | تصویری از مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، درحال بازدید و امضای گلوله توپخانه برای شلیک توسط ارتش رژیم اشغالگر

18:21 | گزارش العالم از یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

کرانه باختری فلسطین شب گذشته شاهد یورش های متعدد نیروهای اشغالگر بود که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهر)، سیاست تشدید تنش در این منطقه را در دستور کار خود قرار داده اند. (جزئیات بیشتر)

18:11 | افزایش بی سابقه قیمت‌ها در بازارهای غزه در سایه حملات رژیم اسرائیل

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: بازارها شلوغ اما اجناس کم و قیمت ها بالا است. این توصیفی از خلاصه وضعیت اقتصادی نوار غزه است. (جزئیات بیشتر)

17:37 | انتقال گروه دیگری از نظامیان اسرائیلی مجروح در جنگ غزه به بیمارستان "هداسا عین کارم" در قدس اشغالی

فیلم

16:53 | دزدی نظامیان اسرائیلی از فلسطینیان در نوار غزه

دفتر رسانه‌ای فلسطین در غزه اعلام کرد: نظامیان ارتش اشغالگر اسرائیل پول، طلا و لوازم فلسطینیان ساکن غزه را به ارزش 90 میلیون شیکل از خانه‌های آنها به سرقت برده اند.

16:25 | به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، وزارت جنگ اسراییل پیش بینی کرد که تعداد نظامیان معلول به بیش از 20 درصد نیروهای ارتش افزایش یابد.

15:56 | حمله پهپادی به جولان اشغالی

منابع عبری زبان گزارش دادند که بلندی‌های اشغالی جولان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

15:45 | وضعیت سخت و ناگوار فلسطینیان در مراکز اسکان آوارگان در نوار غزه در سایه ادامه جنگ و حملات ارتش صهیونیستی

فیلم

15:30 | فراخوان سفیر صهیونیست برای "کشتار جمعی در نوار غزه"!

سفیر اسرائیل در لندن طی اظهاراتی که ماهیت تروریستی این رژیم را به وضوح برملا ساخته، خواستار نابودی نوار غزه با مدارس، خانه‌ها و مساجدش شد. (جزئیات بیشتر)

15:21 | ویدیویی دردناک از تلاش برای نجات یک زن در غزه

فلسطینیان زنی را در نوار غزه که در اثر گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شده بود، از ترس تک‌تیراندازان اسرائیلی که در آن منطقه مستقر بودند، اینگونه نجات دادند.

فیلم

15:07 | قسام دو تانک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

- گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

- قسام یک تانک دیگر را هم در این منطقه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داد.

14:49 | گردان‌های قسام اعلام کرد ظهر دیروز جمعه یک گروه از نظامیان صهیونیست از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه بنی سهیلا در شرق خان‌یونس محاصره کرده و با آن‌ها درگیر شدند

- که در این عملیات این نیروها کشته یا زخمی شدند و پس از آن یک بالگرد اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشست.

- همچنین رزمندگان قسام یک عدد مین ضدنفر در میان نظامیان صهیونیست که در داخل یک ساختمان در منطقه خزاعه در شرق خان‌یونس سنگر گرفته بودند، منفجر کرده که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شد.

14:35 | شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 22722 شهید و 58166 مجروح رسید.

- طی 24 ساعت گذشته و در پی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر 122 نفر به شهادت رسیده و 256 نفر مجروح شده‌اند.

13:24 | گردان‌های مجاهدین ویدیویی از حملات موشکی خود به نظامیان صهیونیستی در جنوب غزه را منتشر کردند

1

13:02 | وزیر امور خارجه ایرلند: اظهارات وزرای اسرائیلی در مورد انتقال فلسطینی‌ها از غزه غیرقابل قبول است و باعث تنش می‌شود.

12:03 | افزایش آمار شهدای حمله صبح امروز به خان‌یونس؛ تعداد شهدای شهر خان‌یونس در پی حمله صبح امروز رژیم اشغالگر، به 22 نفر رسید.

12:28 | گزارش العالم از حملات کوادکوپترهای صهیونیستی به مردم عادی در غزه؛روند حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از شب گذشته شدت گرفته است؛ در این حملات در مناطق مختلف غزه، ده ها نفر شهید یا مجروح شدند که تعداد قابل توجهی از آنها زن و کودک هستند.

12:12 | حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان؛ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان بمباران کرد.

1

12:03 | گستاخی مجری زن یک شبکه تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به غول رسانه‌ای رابرت مرداک و فریاد او بر سر مهمان برنامه‌اش، ”مصطفی البرغوثی” دبیرکل جنبش ” ابتکار ملی” فلسطین خبر ساز شد.(جزئیات خبر)

11:21 | داعش در پیامی حماس را تهدید کرده که همکاری با گروه‌های شیعی و ایران عواقب سوئی برایش خواهد داشت.

11:11 | پاسخ موشکی حزب‌الله در واکنش به ترور العاروری

- حزب‌الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به ترور شهید صالح العاروری، معاون حماس، با 62 موشک از انواع مختلف به مرکز کنترل هوایی «میرون» ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی حمله کرده است.

- پایگاه کنترل هوایی میرون تنها مرکز مدیریت، مراقبت و کنترل هوایی در شمال سرزمین‌های اشغالی است.
1

10:59 | پیکر شهید اکرم الشافعی روزنامه نگاری که دیروز جمعه در جریان بمباران اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید

10:35 | 40 موشک از لبنان به سمت پایگاه جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در جبل میرون در الجلیل اعلی، شلیک شد.

10:15 | انتقال مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه درگیری‌ها با مقاومت در غزه با یک فروند بالگرد به بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی

10:06 | حمله موشکی گسترده به پایگاه‌های صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی؛ آژیر خطر در 94 شهرک صهیونیست نشین در الجلیل و جولان به صدا در آمد.

09:48 | 32 راکت از جنوب لبنان به سمت مواضع اسراییلی در الجلیل الاعلی توسط نیروهای مقاومت شلیک شد. (جزئیات بیشتر)

09:31 | ویرانی کامل منطقه مسجد فلسطین در غزه؛ در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی این منطقه به کلی زیر و رو شده است.

1

09:06 | روزنامه هاآرتص به نقل از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: ارتش این رژیم تا کنون هیچ یک از اهداف جنگ در غزه را محقق نکرده است.

- حماس همچنان توان و قدرت خود را حفظ کرده و ماموریت‌های خود را پیش می‌برد و خلع سلاح این جنبش ماه‌ها زمان می‌برد.

08:34 | برخورد وحشیانه نیروهای اشغالگر با زن مسن فلسطینی که قصد داشت برای نماز جمعه به مسجدالاقصی برود

1

08:27 | مصائب مردم غزه برای غذا و آب ادامه دارد

- در سایه تدوام جنایت صهیونیست‌ها درد و رنج مردم نوار غزه در خصوص تامین غذا، آب و داروهای مناسب همچنان ادامه دارد.

08:12 | درگیری مسلحانه میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شهر قلقیلیه در جنوب کرانه باختری ادامه دارد.

07:52 | جماعت اسلامی لبنان شاخه اخوان المسلمین تهدید کرد که انتقام خون شهید صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهانش را خواهد گرفت.(جزئیات خبر)

07:48 | خبرنگار الجزیره اعلام کرد که بر اثر بمباران خانه‌ای در محله المناره در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه 18 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

07:41 | با شهادت یک کودک ۸ ساله در بیمارستان، تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۰ نفر رسید/ صداوسیما

07:39 | درگیری شدید میان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیل در شرق استان الوسطی در مرکز نوار غزه

07:35 | حملات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت و زخمی شدن دست‌کم ۹۵ نفر منجر شده است.

07:31 | 34 جاسوس بازداشت شده موساد در ترکیه

- این افراد تبعه چند کشور از ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین هستند که اکثرا با ظواهری اسلامی فعالیت می‌کردند و در ازای دریافت مجوز هرید ملک موفق به کرفتن اقامت در ترکیه شده بودند.

- علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه، روز سه‌شنبه گذشته‌ اعلام کرد که این افراد به اتهام همکاری با موساد و تلاش برای هدف قرار دادن اتباع خارجی بازداشت شده‌اند.

1

07:03 | جماعت اسلامی لبنان: انتقام خون شهید العاروری را می گیریم

جماعت اسلامی لبنان شاخه اخوان المسلمین تهدید کرد که انتقام خون شهید صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهانش را خواهد گرفت.(جزییان بیشتر)


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها