المشاط: حمله آمریکا را با قاطعیت پاسخ می‌دهیم 

المشاط: حمله آمریکا را با قاطعیت پاسخ می‌دهیم 
شنبه 16 دی 1402 - 21:36

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به شهادت شماری از نیروی دریایی این کشور به دست نظامیان آمریکایی در دریای سرخ تاکید کرد که آمریکا پاسخ این حملات خود را دریافت خواهد کرد.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی که از شبکه خبری العالم نیز منتشر شد، خاطرنشان کرد، خون شهدای نیروی دریایی یمن مرحله جدیدی را در برابر دشمن آمریکایی گشود و بدون شک به آن پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: آمریکا هزینه حمله به نیروی دریایی یمن را خواهد پرداخت و ممکن است دری را به روی خود بگشاید که نتواند آن را ببندند.

المشاط گفت: هیچ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی از دریای سرخ عبور نخواهد کرد.

وی افزود: این نبرد در سطح ملی و منطقه ای و به طور کلی در منطقه افق زیادی را برای ما باز می کند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که صلح با توقف جنایات روزانه در غزه و توقف تجاوزات صهیونیستی و تروریسم آمریکایی حامی آن به دست می آید.
المشاط اظهار داشت: اگر آمریکایی ها با تحویل قاتلان قهرمانان نیروی دریایی ما، وضعیت را اصلاح نکنند، پاسخ ما به طور حتم انجام خواهد شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای که یکشنبه شب (10 دی ماه) منتشر کرد، تصریح کرد، نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که صبح یکشنبه (10 دی ماه) فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی کانتینری متعلق به «مرسک» از حمله قایق‌های جنگی یمنی به خود خبر داد و درخواست کمک کرد.

سنتکام افزود که قایق‌های یمنی به سمت کشتی شلیک کرده و برخی از سرنشینان قایق ها تلاش کردند که وارد کشتی شوند.

سنتکام خاطرنشان کرد: بالگردهای آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها کشته شدند.

بنابر این گزارش، حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده است تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. ارتش یمن اعلام کرده است که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی های صهیونسیتی و کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها در امنیت خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها