پلتفرم «ایکس» حساب کاربری «القسام» را مسدود کرد

پلتفرم «ایکس» حساب کاربری «القسام» را مسدود کرد
سه شنبه 19 دی 1402 - 22:20

پلتفرم «ایکس» در اقدامی جانبدارانه حساب رسمی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را تنها چند ساعت پس از ایجاد، مسدود کرد، اقدامی که خشم کاربران این پلتفرم را به دنبال داشت و آن را نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه غرب دانستند.

العالم - فلسطین

کاربران پلتفرم ایکس (توییتر سابق) از اقدام این پلتفرم در حذف حساب کاربری گردان‌های القسام تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی آن غافلگیر شدند.دنبال‌کنندگان تحولات فلسطین و به طور ویژه نوار غزه از این اقدام ابراز خشم و نارضایتی کردند.

آنها در واکنش به این مساله در حساب‌های کاربری خود تاکید کردند مسدود کردن صفحه القسام تنها نشان‌دهنده انحطاط اخلاقی اشغالگران «اسرائیلی» در مقابله با هر مقاومت آشکاری با آن و تلاش برای از بین بردن واقعیت و پنهان کردن جنایات اشغالگران صهیونیست در حق غیرنظامیان فلسطینی است.

گردان‌های القسام عصر دوشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۴ حساب کاربری را برای خود در پلتفرم ایکس ایجاد کرد تا اخبار مقاومت و آخرین عملیات‌های نظامی و تحولات درگیری در برابر اشغالگران در جنگ علیه غزه را به اشتراک بگذارد.

نکته جالب این است که حساب کاربری القسام در همان چند ساعت نزدیک به ۱۳۰ هزار دنبال‌کننده جذب کرد و مطالبی که در این صفحه به اشتراک گذاشت، مورد پسند ده‌ها هزار کاربر قرار گرفت.

گردانهای قسام از زمان آغاز حملات تجاوزکارانه ارتش اشغالگر علیه غزه، تمام گزارشات خود را از طریق حساب رسمی خود در تلگرام منتشر می کند به دلیل آنکه شبکه های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام و تویتر و فیسبوک برای مطالب متعلق به فلسطین محدودیت هایی ایجاد کرده اند.

کاربران این شبکه اجتماعی نارضایتی خود را از مسدود شدن صفحه القسام ابراز داشته و مالک پلتفرم ایکس را به سرکوب آزادی بیان و تبعیت از دستورالعمل‌های سیاسی اشغالگران که دشمن سرسخت حماس است، متهم کردند.

یادآور می شود که ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک پلتفرم ایکس پیش از این برای اعلام حمایت از رژیم اسرائیلی به تل آویو سفر کرد و دعوت مقاومت فلسطین برای سفر به غزه و مشاهده فاجعه انسانی و حجم عظیم ویرانی در این منطقه بر اثر حملات ارتش اشغالگر را نپذیرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها