تشدید تنش با حزب لله؛ بیمارستان‌های اسرائیل در حالت آماده‌ باش قرارگرفتند

تشدید تنش با حزب لله؛ بیمارستان‌های اسرائیل در حالت آماده‌ باش قرارگرفتند
چهارشنبه 20 دی 1402 - 11:08

رژیم صهیونیستی با توجه به تشدید تنش ها با حزب الله لبنان در مزرهای شمالی به بیمارستان های خود اعلام وضعیت اضطراری کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش، به دنبال تشدید تنش های رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان، بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در حالت آماده باش و وضعیت اضطراری قرار گرفتند.

در همین زمینه شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مدیرکل وزارت بهداشت تل‌آویو به همه بیمارستان‌های اسرائیل دستور داده است تا ظرف ۲۴ ساعت پس از درخواست آمادگی برای پذیرش زخمی‌های جنگی، به حالت اضطراری درآیند.
وزارت بهداشت اسرائیل به بیمارستان‌های شمالی از جمله زیو در منطقه صفد و مرکز پزشکی الجلیل در نهاریا نیز دستور داد تا برای «وضعیت جزیره متروک»، یعنی امکان سپری روزها بدون تجهیزات پزشکی، دارو و غذا آماده شوند.

پیش از این نیز، رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که ارتش اسرائیل در حال تدارکات در شمال برای آماده شدن جهت جنگ سخت علیه حزب الله است. این رسانه ها در عین حال گفته بودند که این جنگ قبل از پایان مذاکرات دیپلماتیک با طرف لبنانی در مورد خروج حزب الله از مرز آغاز نخواهد شد.

در همین حال برخی تحلیل ها نیز به آماده باش بیمارستان های رژیم صهیونیستی پس از سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به تل آویو اشاره و نیز خاطرنشان کردند که دیدار بلینکن و نتانیاهو با تنش همراه بوده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی بامداد امروز گزارش داد که دیدار آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو پرتنش بود و صبر واشنگتن در آستانه لبریز شدن است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که دفتر نتانیاهو که طبق عادت همیشگی پس از دیدار بیانیه‌ای صادر می‌کرد، این بار سکوت اختیار کرده که وجود اختلاف میان تل آویو و واشنگتن را قوت می‌بخشد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند که اختلافی جدی میان طرف آمریکایی با رژیم صهیونیستی به علت درخواست دولت بایدن برای بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازلشان به وجود آمده است.

از سوی دیگر تنش با حزب الله لنبان به دنبال عبور رژیم صهیونیستی ازخط قرمزهای اعلام شده و ترور رهبران مقاومت در بیروت اوضاع این رژیم را در مرزهای شمالی رو به وخامت برده است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه ششم ژانویه در پاسخ به ترور معاون رئیس دفتر حماس در بیروت صالح العاروری، پایگاه هوایی میرون را با ۶۲ موشک درهم کوبید؛ تل‌آویو هم در واکنش به این ضربه راهبردی یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل را به شهادت رساند.

مقاومت اسلامی لبنان دیروز (سه شنبه) نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب پاسخ به جنایت ترور شیخ صالح العاروری و برادران همرزمش در حومه جنوبی بیروت و ترور شهید وسام الطویل (حاج جواد) مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صفد (پایگاه دادو) را با تعدادی پهپاد تهاجمی هدف قرار داده است. منابع عبری هم خبر اصابت موشک و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی شمالی ارتش این رژیم در صفد را تأیید کردند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که صبح سه شنبه در راستای حمایت از ملت نستوه فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه آنها، رأس ساعت ۹:۳۰ صبح مواضع دشمن در "‏المالكيه" را هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کردند.

درگیری‌های ارتش اسرائیل با مقاومت فلسطین بنابر آمارهای اعلام شده از سوی این رژیم تاکنون به کشته شدن 514 نظامی صهیونیست و زخمی شدن حدود 2 هزار و 438 نفر از این رژیم منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها