وب‌سایت آمریکایی "اینترسپت" افشا کرد؛

سند مشارکت دولت بایدن در جنگ غزه

سند مشارکت دولت بایدن در جنگ غزه
جمعه 22 دی 1402 - 08:23

یک سند به‌دست‌آمده از طریق قانون آزادی اطلاعات در ایالات متحده نشان می‌دهد که نیروهای هوایی آمریکا افسران اطلاعاتی متخصص در حملات هوایی را اواخر ماه نوامبر به فلسطین اشغالی اعزام کرد تا در جنگ علیه نوار غزه به رژیم صهیونیستی کمک کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، اطلاعاتی که برای حملات هوایی و شلیک تسلیحات توپخانه‌ای دوربرد استفاده می‌شود، نقش اصلی را در محاصره نوار غزه و تجاوز به آن توسط اسرائیل ایفا کرده است. به نوشته وب‌سایت "اینترسپت"، از هفتم اکتبر، اسرائیل افزون بر ۲۹ هزار بمب روی نوار غزه که مساحت جغرافیایی محدودی دارد، ریخته است.

"جو بایدن" رئيس‌جمهوری آمریکا سه روز پس از عملیات "طوفان الاقصی" اعلام کرده بود که تیمی از دولت خود برای تبادل اطلاعات و نیز شماری کارشناس آمریکایی را برای رایزنی با همتایان اسرائیلی و مشاوره‌دهی به آنها درباره نحوه آزادسازی اسرای اسرائیلی در نوار غزه، اعزام کرده است.

اما چندین هفته بعد در ۲۱ نوامبر، نیروی هوایی ایالات متحده دستورات ویژه‌ای برای افسران از جمله افسران اطلاعاتی که به "اسرائیل" عازم شده‌ بودند، صادر کرد. کارشناسان اعلام کردند که این افسران برای گردآوری اطلاعات ماهواره‌ای و قرار دادن آنها در اختیار اسرائیلی‌ها به خدمت گرفته شده اند و این اطلاعات در عملیات‌های تهاجمی به غزه استفاده شده است.

پربیننده ترین خبرها