در گفتگو با العالم مطرح شد؛

سفیر یمن در ایران: تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس ما را غافلگیر نکرد

سفیر یمن در ایران: تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس ما را غافلگیر نکرد
جمعه 22 دی 1402 - 23:22

سفیر یمن در ایران گفت: تجاوز آمریکایی انگلیسی اصلا غافلگیرکننده نبود و ما انتظار آن را داشتیم. این ائتلاف مشکوک تحت عنوان «نگهبان شکوفایی» در واقع نام اصلی آن «نگهبان اسرائیل» است.

العالمیمن

ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران در گفت و گوی ویژه با شبکه خبری العالم گفت: ت موضع دینی و اخلاقی نیروهای یمنی به نیابت از مردم یمن در دریا در چارچوب حمایت از فلسطین و توقف تجاوز به نوار غزه قرار دارد.

به گفته الدیلمی، یمن نماینده اراده جامعه جهانی است که خواستار توقف تجاوز و رفع محاصره غزه است. . این مجمع عمومی سازمان ملل بود که خواستار توقف این تجاوز و رفع محاصره شد. نشست سران عربی-اسلامی نیز که اخیراً در ریاض برگزار شد، خواستار توقف تجاوز و رفع محاصره غزه شد. شورای امنیت سازمان ملل هم دو یا سه جلسه تشکیل داد و بارها برای بحث درباره آتش بس در غزه و رفع محاصره آن بحث کرد اما انگلیسی ها و آمریکایی ها کسانی بودند که همیشه به چنین فراخوان هایی اعتراض می کردند و هر بار مانع توقف جنگ شده اند.

وی تصریح کرد: قطعنامه شورای امنیت اقدام آمریکا و انگلستان در تجاوز به یمن را توجیه نمی کند. تجاوز یه یمن از مدتها قبل طراحی شده بود که به شهادت 10 نفر از نیروی دریایی یمن انجامید. قطعنامه هایی که صادر می شود برای ما مهم نیست چرا که یکجانبه گرایانه است. مانند قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه یمن. . تجاوز به یمن در واقع اهداف دیگری از جمله احساس انزوایی دارد که آمریکا متحمل آن شده است، به ویژه پس از آنکه قطعنامه روشنی از شورای امنیت سازمان ملل برای پوشش و مشروعیت بخشیدن به آن به دست نیاورد. علت دیگر تجاوز به یمن، اختلافات و درگیری های داخلی در سرزمین های اشغالی و نیز داخل دولت آمریکا و جامعه نخبگان آمریکا است. این تجاوز احمقانه و بی پروا در واقع فرار به جلو است. همچنین برگزاری دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه در پی شکایت دولت آفریقای جنوبی و محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی، ممکن است از دلایلی باشد که تجاوز به یمن را تسریع کرده است.

الدیلمی گفت: به خداوند متعال ایمان داریم و به مردم یمن و صبر آنان و حماسه های بزرگی که آفریدند و عملیات های موفق مان که آمریکا را سردرگم کرده است.

وی تاکید کرد: به دنیا ثابت کردیم که مرد میدان هستیم و صبرمان زیاد است و آمریکا نمی تواند مانع تحقق اهدافمان شود.
الدیلمی خاطرنشان کرد: کشورهای ساحل دریای سرخ هیچ موضع متخاصمی علیه یمن نگرفته و برخی از این حمله ابراز نگرانی کرده اند که ما موضع آنها را ارج می نهیم، البته مسئول گسترش نبرد و تهدید امنیت دریانوردی، آمریکا است. بیانیه های امارات و بحرین چندان اهمیتی ندارد به دلیل اینکه کشور ساحلی نیستند. ما به همه کشورهای ساحلی فراخوان داده ایم تا برای حفظ امنیت کشتیرانی و حذف نیروهای خارجی اتحاد ایجاد کنند تا از آب های سرزمینی خود محافظت کنیم.

وی یادآور شد: ما درگیری را انتخاب نکردیم بلکه آمریکا و انگلستان جنگ را شروع کردند، بنابراین باید به خاطر این حمله مورد سرزنش قرار گیرند.

الدیلمی گفت که از تمام کشورهای ساحل برای ایجاد ائتلاف جهت حفظ امنیت دریانوردی و اخراج بیگانگان دعوت کردیم به این دلیل که خواهان حفاظت از آبهای منطقه‌ای خود هستیم.

وی با بیان اینکه محور مقاومت بسیار منسجم است، گفت که پایان درگیری به آمریکا مربوط می شود زیرا دیگر زمان آن گذشته که آمریکا هر کاری می خواهد انجام دهد اما مجازات نشود، دشمن بداند که نبرد واحد است فقط میادین آن با یکدیگر تفاوت دارد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو یادآور شد که موضع مردم در تظاهرات و بیانیه های نیروهای سیاسی، حزبی و قبیله ای یمن اعلام شده است. خداوند خواسته که در کنار شرافتمندان محور مقاومت باشیم تا به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم.

پربیننده ترین خبرها