تجاوز جدید نیروهای آمریکایی و انگلیسی به پایتخت یمن

تجاوز جدید نیروهای آمریکایی و انگلیسی به پایتخت یمن
شنبه 23 دی 1402 - 05:08

شبکه المسیره یمن بامداد شنبه از بمباران صنعا پایتخت این کشور از سوی آمریکا و انگلیس خبر داد.

العالم - یمن

خبرنگار این شبکه المسیره از صنعا گزارش داد، دشمن آمریکایی و انگلیسی این شهر را بمباران کرده است.

در همین رابطه شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا پایتخت یمن خبر داد. آخرین اطلاعات حاکی از حملات هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی واقع در نزدیکی فرودگاه صنعا دارد.

در همین رابطه گزارش‌ها حاکی از پرواز جنگنده‌های متخاصم در آسمان الحدیده واقع در غرب یمن دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نامشان ذکر نشده گزارش داد، ارتش آمریکا حمله دیگری علیه یمن انجام داده است.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد، آمریکا حمله دیگری در داخل یمن انجام داده و این بار یک تاسیسات راداری را هدف قرار داده است.

سی ان ان افزوده است، آمریکا به صورت یکجانبه این حمله را که حجمش نسبت به حمله شب گذشته کمتر بوده، انجام داده است.

شبکه ان بی سی آمریکا نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا حملات را علیه اهداف یمن انجام داده است.

جزئیات بیشتری در این باره تاکنون گزارش نشده است.

آمریکا و انگلیس بامداد روز گذشته (جمعه) نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی، گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها