ژنرال صهیونیست: در تنگنای راهبردی در جبهه شمال هستیم

ژنرال صهیونیست: در تنگنای راهبردی در جبهه شمال هستیم
شنبه 23 دی 1402 - 12:42

ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تنگنای موجود این رژیم در جبهه شمالی، گفت: واقعیت کنونی این است که پس از سه ماه از شروع جنگ، ما در بحران راهبردی در میدان به سر می‌بریم.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اوضاع جبهه شمالی این رژیم با حزب الله لبنان، گفت: تشدید درگیری در جبهه شمالی پس از ترور «صالح العاروری» و واکنش موثر حزب الله در اواخر هفته، این سئوال را مطرح می‌کند که آیا اسرائیل به سمت جنگ در شمال حرکت می کند یا ترتیبات سیاسی در کار است؟

وی اذعان کرد: واقعیت کنونی این است که پس از سه ماه از شروع جنگ، ما در بحران استراتژیک در میدان به سر می‌بریم.

این ژنرال صهیونیست به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ فرسایشی در مرز با لبنان برای حزب الله دستاوردهایی مانند آواره کردن هفتاد هزار صهیونیست از منازلشان در طول مرزهای شمالی و نیز ویرانی شهرک های صهیونیست نشین به همراه داشته است.

وی در ادامه مدعی شد: پس از هفتم اکتبر، ما باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم، در جبهه لبنان آزادی عمل داشته باشیم و بازدارندگی واقعی در برابر حزب الله ایجاد کنیم. اقدامات سیاسی تاثیرات کوتاه مدت دارد. ما خواهان ادامه حیات هستیم و باید تهدید در جبهه شمالی را از بین ببریم.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

پربیننده ترین خبرها