کشته شدن 5 نظامی پاکستان و 3 تروریست در درگیری مسلحانه

کشته شدن 5 نظامی پاکستان و 3 تروریست در درگیری مسلحانه
يکشنبه 24 دی 1402 - 18:56

ارتش پاکستان روز یکشنبه از کشته شدن پنج نظامی در درگیری با تروریست‌ها در ایالت «بلوچستان» خبر داد.

العالم - آسیا

پنج نظامی پاکستان روز یکشنبه در پی انفجار یک بمب دست ساز که وسیله نقلیه آن‌ها را هدف قرار داد، کشته شدند.

به گزارش وبگاه «مدیا لاین»، ارتش پاکستان اعلام کرد که این حادثه در منطقه «کیچ» در ایالات «بلوچستان» رخ داد و دراین حادثه به تبادل آتش شدید بین نیروهای دولتی و تروریست‌ها منجر شد. ارتش پاکستان اعلام کرد که در درگیری بعدی، سه تروریست کشته شدند.

پاکستان با بیش از ۲۴۰ میلیون جمعیت، در بحبوحه چالش‌های مختلف امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای انتخابات سراسری در ۸ فوریه (پنجشنبه ۱۹ بهمن) آماده می‌شود.

مقام‌های امنیتی پاکستان چندی قبل اعلام کردند که بر اثر حمله تروریستی و انفجار بمب در شمال غربی این کشور چند پلیس و نیروهای امنیتی کشته شدند. این بمب نزدیک یک خودروی پلیس در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان منفجر شد که بر اثر آن پنج پلیس و نیروهای امنیتی کشته و دستکم ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این حادثه، نیروهای امنیتی وامدادی به منطقه رسیدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. گفته می‌شود حال چند نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.

نیروهای امنیتی پاکستان اخیرا ده‌ها تروریست عضو گروه «تحریک طالبان» را طی عملیات ویژه دستگیر کردند. نیروهای امنیتی پاکستان این افراد را در استان «پنجاب» در شرق پاکستان دستگیر کردند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرده که این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت:«ما نگرانیم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند.اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

به گزارش فارس،‌ گذرگاه مرزی «تورخم» در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها