هشدار «برنامه جهانی غذا» درباره بروز قحطی در غزه

هشدار «برنامه جهانی غذا» درباره بروز قحطی در غزه
يکشنبه 24 دی 1402 - 19:13

برنامه جهانی غذا روز یکشنبه در بیانیه‌ای درباره بروز قحطی و گرسنگی در غزه هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه نهاد بین المللی برنامه جهانی غذا آمده است: «تنها راه برای جلوگیری از سقوط سریع به سوی قحطی در غزه، دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و مهمتر از همه آتش‌بس است».

روز گذشته نیز سازمان جهانی غذا گزارش داد که حدود 577 هزار نفر از ساکنان غزه که یک چهارم از مردم این باریکه را تشکیل می‌دهند، از گرسنگی رنج می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در بیانیه‌ای هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «تمام کشورهای جهان این تعهد قانونی بین‌المللی را دارند که در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اقدام کنند».

به گزارش فارس، آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

«عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

پربیننده ترین خبرها