به‌دنبال حملات موشکی مقاومت؛

خروج آمریکا از یکی از پایگاه‌های نظامی‌اش در سوریه

خروج آمریکا از یکی از پایگاه‌های نظامی‌اش در سوریه
چهارشنبه 27 دی 1402 - 18:00

منابع رسانه‌ای فاش کردند به دنبال حملات مکرر نیروهای مقاومت عراق، ارتش آمریکا یکی از پایگاه‌هایش در سوریه را تخلیه کرده است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، منابع رسانه‌ای تصریح کردند که نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی‌اش در روستای "هیمو" در غرب شهر قامشلی در حومه الحسکه سوریه را تخلیه کرده است. آمریکا این اقدام را در پی حملات مکرر گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌هایش در سوریه انجام داده است.

به گفته منابع رسانه‌ای در سوریه، تجهیزات نظامی آمریکا روز سه‌شنبه وارد زندان "الصناعه" در شهر الحسکه شد و همزمان بالگردهای آن در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.

پایگاه هیمو یکی از پایگاه‌های حساس نیروهای آمریکا محسوب می‌شود که در ۴ کیلومتری غرب فرودگاه قامشلی واقع است. گفته می‌شود حدود ۳۵۰ نیروی آمریکایی در این پایگاه مستقر بودند.

یکی از اردوگاه‌های نیروهای دموکرات سوریه(‌ قسد) نیز در روستای هیمو واقع است. این اردوگاه ویژه آموزش نیروهای ویژه قسد موسوم به (هات) است که تحت نظارت آمریکا قرار دارد.

یادآور می شود، گروه های مقاومت عراق تقریبا یک هفته پیش پایگاه نظامی آمریکایی «هیمو» واقع در غرب فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه را هدف حملات راکتی قرار داده بودند.

پربیننده ترین خبرها