گاردین: اسرائیل برای اولین بار به فهرست «بدترین زندانبانان روزنامه‌نگاران» پیوست

گاردین: اسرائیل برای اولین بار به فهرست «بدترین زندانبانان روزنامه‌نگاران» پیوست
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 22:28

روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت که رژیم از آغاز جنگ اخیر غزه با بازداشت شمار زیادی از خبرنگاران به فهرست «بدترین زندانبانان روزنامه‌نگاران» پیوست.

العالم - فلسطین اشغالی

در گزارش کمیته حفاظت از خبرنگاران که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است که «اسرائیل» برای اولین بار در فهرست «بدترین زندانبانان روزنامه‌نگاران» قرار گرفته است.

در این فهرست رژیم صهیونیستی پس از ثبت حضور 17 روزنامه‌نگار فلسطینی در زندان‌های خود در ماه دسامبر توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، رتبه ششم را به خود اختصاص داد. حال آن که در زندان‌های رژیم هم اکنون 19 خبرنگار در بازداشت هستند.

جودی گینزبورگ، مدیر اجرایی کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، گفت که قرار گرفتن «اسرائیل» در این فهرست نشان دهنده سرکوب گسترده آزادی بیان و انتقاد از جنگ در غزه است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد که اکثر روزنامه‌نگاران فلسطینی تحت اختیار زندان‌های نظامی رژیم صهیونیستی به سر می برند که به آنها اجازه می دهد افراد را در سرزمین‌های اشغالی بدون محاکمه یا محدودیت زمانی بازداشت کنند. این عمل که به عنوان بازداشت اداری شناخته می‌شود، به ارتش اجازه می‌دهد تا به هر کسی مشکوک است، بلافاصله او را بازداشت کند.

از این رو برخی از فلسطینی‌ها سال‌هاست که بدون هیچ اتهامی در بازداشت به سر می‌برند و دفاع از آنان در برابر دستگیری و بازداشت، تقریبا غیرممکن است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران گفت که از هر ۵ روزنامه‌نگار فلسطینی، یک نفر بدون هیچ اتهامی بازداشت شده است.

پربیننده ترین خبرها