هیاتی از حماس با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد

هیاتی از حماس با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد
جمعه 29 دی 1402 - 20:16

رسانه های روسیه از دیدار هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسین (حماس) با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه این کشور خبر دادند.

العالم - اروپا

این دیدار امروز در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد و طی آن هیات حماس رایزنی‌های سیاسی با وزارت خارجه روسیه انجام داد تا راه‌های برقراری آتش‌بس برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این دیدار، موضع و سیاست‌های جنبش حماس برای رسیدگی به پرونده اسیران رژیم صهیونیستی که توسط گروه های مقاومت فلسطینی نگهداری می شوند، بررسی شد.

در این دیدار هیات حماس اشاره کرد که جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و مردم منطقه، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

این هیات بر حق مردم فلسطین برای دستیابی به آزادی و بازگشت به سرزمین خود و حق آنها برای مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی با تمام شیوه ها و ابزارهای موجود تاکید کرد.

بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز موضع کشورش را حمایت از حقوق مردم فلسطین اعلام کرد و افزود: مسکو برای تماس با طرف های مربوطه جهت دستیابی به آتش بس تلاش می کند.

ریاست هیات حماس در سفر به مسکو را «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین الملل این جنبش بر عهده داشته است.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها