دادستان سوئیس خبر داد:

طرح شکایت جنایی علیه رئیس رژیم اسرائیل در جریان شرکت در داووس

طرح شکایت جنایی علیه رئیس رژیم اسرائیل در جریان شرکت در داووس
جمعه 29 دی 1402 - 21:54

دادستانی سوئیس از طرح شکایت جنایی علیه «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم اسرائیل در جریان شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خبر داد.

العالم - اروپا

به نقل از بخش عربی شبکه فرانس ۲۴، دادستانی سوئیس امروز اعلام کرد که در جریان شرکت «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم اسرائیل در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ، شکایت جنایی با اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جریان ۱۰۰ روز جنگ علیه ساکنان غزه، علیه وی ارائه شده است.

دفتر دادستانی سوئیس با بیان اینکه این شکایات جنایی طبق روال تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود که برای بحث در مورد مصونیتی که فرد مورد نظر ممکن است از آن برخوردار شود با وزارت امور خارجه سوئیس تماس هایی برقرار خواهد شد.

دفتر دادستانی سوئیس اضافه کرد که این دفتر قصد ندارد جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی شکایت را علیه «هرتزوگ» ثبت کرده است، فاش کند.

فرانس ۲۴ اضافه کرد: در حالیکه سخنگویان و وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل به درخواست‌ها برای اظهار نظر پیرامون این شکایت پاسخ ندادند ، در بیانیه‌ای با عنوان «پیگرد علیه جنایات ضد بشریت» که گمان می‌رود از سوی افراد پشت این شکایت صادر شده باشد، آمده است که برخی از افراد ناشناس از طریق دادستان‌های فدرال در بازل، برن و زوریخ اتهاماتی را علیه هرتزوگ مطرح کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که شاکیان خواستار تعقیب کیفری به موازات پرونده تشکیل شده توسط آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری که رژیم اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی در جریان جنگ خود علیه ساکنان غزه متهم می کند،‌هستند.

هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ نسل کشی این رژیم علیه ساکنان غزه از جمله افرادی بود که بسیاری از مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را علیه فلسطینی ها تحریک می کرد که می توان به جمله اظهارات او در روزهای اول حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد که گفت: تمام فلسطینی ها در غزه مسئولیت آنچه در جریان حمله حماس رخ داده است را باید متحمل شوند و درست نیست که بگوییم غیرنظامیان در غزه در حالیکه در این موضوع دخالت نداشتند نباید هدف قرار گیرند زیرا آنها می‌توانستند قیام کنند و با حماس بجنگند.

این اظهارات هرتزوگ علیه فلسطینیان در غزه به منزله ارتکاب جنایت نسل کشی علیه آنها است.

دیوان بین المللی دادگستری لاهه در ۱۱ ژانویه اولین جلسه خود را برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل که در آن این رژیم را به ارتکاب نسل کشی در جنگ علیه ساکنان نوار غزه متهم کرده است، برگزار شد.

هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) در سخنرانی پیش از مجمع جهانی اقتصاد در داووس تاکید کرد که جنگ اسرائیل در غزه باید به سرنگونی جنبش حماس منجر شود.

وی با این ادعا که رژیم اسرائیل روزانه می تواند ۴۰۰ کامیون حامل کمک های بشر دوستانه را بازرسی کند، جامعه جهانی را به کم کاری در ارسال کمک های بین المللی به غزه متهم کرد و گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل مسئولیتی در قبال قحطی و گرسنگی که علیه مردم فلسطین در نوار به راه انداخته است، ندارد.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها