لحظه به لحظه با یکصد و هفتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و هفتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 08:23

حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در صد و هفتمین روز از جنگ ادامه دارد، بر اساس آخرین آمار رسمی، حدود 25هزار نفر شهید و بیش از 62هزار نفر مجروح شدند که بسیاری از آنها کودک و زن هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

بمباران وحشیانه اشغالگران بیش از 100 روز است که متوقف نشده است، با ادامه تشدید فاجعه انسانی در باریکه محاصره شده غزه و قحطی که اشغالگران از روز نخست جنگ با تحمیل محاصره شدید آغاز کرده‌اند، همراه است، اشغالگران مانع از وارد شدن مواد غذایی و دارویی به صورت منظم به منطقه محاصره شده غزه می‌شوند.

با توجه به فروپاشی بخش بهداشت، شانس زنده ماندن مجروحان بسیار اندک به نظر می‌رسد، به ویژه پس از اینکه اکثر بیمارستان ها ویران شدند و بیمارستان های باقی مانده در مرکز و جنوب نوار هدف قرار گرفتند.

پزشکان بدون بیهوشی مجروحان را به درمان مجروحان می‌پردازند در حالی که مجروحان در برخی مناطق به دلیل خطر رسیدن به آنها و مداوای آنها همراه با هجوم زمینی و بمباران مستمر همچنان در شرایط سختی به سر می‌برند.

در سطح نظامی، مقاومت فلسطین به درگیری با نیروهای اشغالگر و هدف قرار دادن خودروهای آنها در محورهای تهاجم به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه می دهند.

روز شنبه، نیویورک تایمز به نقل از افسران و فرماندهان فعلی ارتش اشغالگر نوشت: "دو هدف اعلام شده اسرائیل برای نابودی حماس و آزادی اسرا سازگار با یکدیگر نیستند."

در پاسخ، ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات فرماندهان در گزارش این روزنامه آمریکایی در مورد اسرا منعکس کننده موضع نظامی رژیم نیست.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و هفتمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:08 | فلسطینیان به دنبال آب آشامیدنی سالم در رفح در جنوب نوار غزه

فیلم

22:04 | جنگنده های رژیم اشغالگر تعدادی از خانه ها را در منطقه کفر کلا در جنوب لبنان منهدم کردند

فیلم

21:59 | بمباران شدید منطقه بطن السمین در جنوب شهر خان یونس

فیلم

21:59 | ویدیویی از عملیات‌های قسام و هدف قرار دادن نیروها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی و ساختمان‌هایی که اشغالگران در اطراف غزه در داخل آن پناه گرفته بودند.

فیلم

21:37 | رژیم اشغالگر صهیونیستی کارخانه‌ای را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه منهدم کرد.

فیلم

21:25 | تک‌تیراندازان مقاومت دو نظامی اسرائیلی را هدف قرار دادند

گروهان‌های قدس اعلام کرد مجاهدان تک‌تیرانداز این گروهان‌ها دو نظامی اسرائیلی را در منطقه العجله در شمال شرق اردوگاه البریج هدف قرار دادند و هر دو آنها درجا کشته شدند.

19:11 | الجزیره: دو موشک از جنوب لبنان به سمت یک سایت اسرائیلی در مزارع شبعا شلیک شد.

20:41 | حزب الله پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت 3:40 بعد از ظهر روز یکشنبه 21/01/2024 پایگاه رویسه القرن در مزارع شبعا اشغالی لبنان را با تسلیحات موشکی مورد اصابت مستقیم قرار دادند. ‏ (جزئیات بیشتر)

19:11 | الجزیره: دو موشک از جنوب لبنان به سمت یک سایت اسرائیلی در مزارع شبعا شلیک شد.

19:04 | افزایش شدید اختلافات کابینه رژیم صهیونیستی و درگیری نتانیاهو و گالانت

اختلافات کابینه رژیم اشغالگر به گونه ای شدت یافته که به درگیری میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم منجر شده است. این در حالی است که تظاهرات گسترده ای در مرکز تل آویو برگزار شد و معترضان خواستار بازگشت اسیران اسراییلی در نوار غزه و سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند. (جزئیات بیشتر)

19:01 | بالاخره واکسن اطفال پس از 2 ماه به شمال غزه رسید

برای اولین بار از زمان آغاز تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکسن اطفال وارد شمال نوار غزه شد. (جزئیات بیشتر)

18:39 | کارشناس عرب تحلیل کرد:

چرا رژیم اسرائیل به دنبال حمله به دمشق و ترور مستشاران سپاه سکوت اختیار کرده است؟

فیلم

18:20 | جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک طلوسه در جنوب لبنان را بمباران کردند.

فیلم

17:51 | اشک های پزشک فلسطینی که مجبور است پای دختر مجروحش را بدون بی‌هوشی قطع کند

دکتر هانی بسیسو در کلیپ منتشر شده می گوید که ناچار است بدون بی‌هوشی پای دختر مجروحش را در خانه قطع کند.

بنابر این گزارش العالم، دکتر هانی بسیسو در این کلپ با گریه می گوید: «وقتی در خانه بودیم ما را بمباران کردند و این دختر من است، تصور کنید پای او را در خانه قطع می‌کنم، آن هم بدون داشتن مواد بی‌حسی!» (جزئیات بیشتر)

فیلم

17:21 | گزارش العالم از 700 ایست بارزسی رژیم صهیونیستی و تبدیل کرانه باختری به زندان‌ بزرگ

رژیم اشغالگر به دنبال گسترش مقاومت در کرانه باختری پس از عملیات طوفان الاقصی و هراس از انتفاضه جدید، با ایجاد بیش از 700 ایست بازرسی نظامی این منطقه از فلسطین را در عمل به زندانی بزرگ تبدیل کرده است. (جزئیات بیشتر)

16:59 | پهپاد Skylark رژیم صهیونیستی که در جریان یک ماموریت اطلاعاتی در شرق منطقه جبالیا البلد در شمال نوار غزه به دست نیروهای قسام افتاده است.

فیلم

16:52 | ارتش اشغالگر اسرائیل اعتراف کرد که سربازانش 20 میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از خانه های فلسطینیان در نوار غزه سرقت کرده اند.

16:44 | گوترش: عدم پذیرش کشور فلسطینی غیرقابل قبول است

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در واکنش به موضع رژیم صهیونیستی در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد که عدم پذیرش کشور فلسطینی غیرقابل قبول است. (جزئیات بیشتر)

16:38 | 2 شهید و 5 مجروح در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان

منابع خبری از شهادت دو نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان خبردادند. (جزئیات بیشتر)

16:37 | حزب‌الله لبنان پایگاه «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مجاهدان ما پایگاه «برانیت» رژیم اشغالگر را با سلاح های مناسب و دقیق هدف قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

15:45 | بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل:

فلسطینی‌ها را بکشید، من پشت شما هستم!

اگر یک خرابکار فلسطینی دیدید حتی اگر برای شما خطری ایجاد نمی‌کرد به او شلیک کنید، من برای این کار پشتیبان شما هستم.

اظهارات وزیر افراطی صهیونیست، انتقادات زیادی را برانگیخته است.

فیلم

15:30 | نماهنگ جدید ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان تحت عنوان «شهیدان راه قدس» با بیانات مقام معظم رهبری منتشر شد.

فیلم

15:17 | میدان مرگ در غزه؛ حمله مستقیم جنگنده‌های اشغالگران به شهروندان (جزئیات خبر)

15:01 | ارتش رژیم اسرائیل: 2659 افسر و سرباز از 7 اکتبر مجروح شده‌اند، 1203 نفر از آنها پس از حمله زمینی به باریکه مجروح شدند

14:28 | حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به شهر مرکبا در جنوب لبنان

14:02 | صحنه هایی از درگیری در تل الهوا در غرب شهر غزه

1

12:53 | پیام گردان‌های القسام به زبان عبری برای اشغالگران: خطاب به خانواده های اسرا انتخاب با شماست که در تابوت باشند یا زنده ... رژیم به شما دروغ می گوید

12:41 | پیکر شهدای مستشار ایرانی که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به دمشق روز گذشته به شهادت رسیدند، امروز در حرم حضرت زینب (س) تشییع شدند.

1

12:40 | بسیاری از محققان و کارشناسان جامعه‌شناسی بر این باورند که موضع مردم عربستان در برابر توافق‌نامه عادی‌سازی پس از 7 اکتبر سخت‌تر شده است.

- نظرسنجی‌ای که توسط مؤسسه «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» پس از آغاز جنگ رژیم علیه غزه انجام و منتشر شد، نشان داد که ۹۶٪ از شهروندان سعودی طرفدار قطع فوری روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی و هر نوع تماس با «اسرائیل» هستند.

12:14 | وزارت بهداشت فلسطین در غزه گزارش داد که از آغاز جنگ علیه این باریکه 25 هزار و 105 نفر به شهادت رسیدند و 65 هزار و 681 تن دیگر مجروح شدند

12:10 | مقام امنیتی رژیم صهیونیستی: کابینه جنگ در آستانه فروپاشی است

11:59 | تهدید یک سرباز فرانسوی در صفوف اشغالگران به سلاخی ساکنان غزه؛فعالان شبکه‌های اجتماعی فیلمی از یک فرمانده تانک رژیم اشغالگر را منتشر کردند که به زبان فرانسوی صحبت می کرد و خواستار کشتار مردم غزه است. او در این فیلم می‌گوید: عالی می شود، مردم غزه را ذبح می کنیم، آنها را ذبح می کنیم، می‌رویم. توماس پورتس، نماینده پارلمان فرانسه ضمن تایید حضور 4 هزار سرباز فرانسوی در جنگ علیه غزه خواستار خواستار پاسخگویی شماری از آنها شد که هنگام شرکت در جنگ در صفوف ارتش اشغالگر در نوار غزه، مرتکب جنایات جنگی شدند.

1

11:09 | تصاویری از بازداشت دو برادر فلسطینی به نام های ایاد و جهاد العکه در خلة العامود در نابلس

1

10:49 | ده‌ها پرواز انگلستان بر فراز غزه برای حمایت اطلاعاتی از رژیم اشغالگر

10:48 | شهادت شماری از شهروندان فلسطینی در نتیجه حمله جنگنده اشغالگران به یک خودروی غیرنظامی در مرکز استان رفح در جنوب نوار غزه

گالری

10:07 |

10:00 | قالیباف: رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهیم کرد؛ رژیم صهیونیستی می‌خواهد از طریق ترور، حیثیت بربادرفتۀ خود در میدان غزه و شکست غیرقابل جبران عملیات طوفان‌الاقصی را ترمیم کند. ایران و مقاومت حق پاسخ متقابل به این ترورها را به‌رسمیت می‌شناسند و با انگیزه‌های مضاعف رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهند کرد

1

09:28 | تصاویری از خارج کردن خودروی نظامی آسیب دیده اشغالگران از شهر نابلس در کرانه باختری

1

09:01 | معترضان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه تظاهرات گسترده‌ای را علیه نتانیاهو در تل آویو برگزار کردند

1

08:50 | اعزام نیروهای اشغالگر صهیونیست برای حمله به شهر نابلس در کرانه باختری

1

08:43 | اعتراف صهیونیست‌ها به هلاکت یک افسر خود در غزه

08:41 |«آنتوانت لاتوف» خبرنگار شبکه استرالیایی ABC، پس از بازنشر کلیپی از دیده‌بان حقوق بشر در صفحه اجتماعی خود اخراج شد؛ او در در اینستاگرام خود نوشته بود: «اسرائیل از گرسنه نگه‌داشتن غیرنظامیان به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.»

1

08:10 | آموزش قرآن کریم به کودکان در پناهگاه های آوارگان در رفح

آموزش.mp4

08:00 | تجاوزارت رژیم صهیونیستی عامل کمبود مواد غذایی در غزه

00

08:01 | دختری که از هپاتیت رنج می‌برد، داستان رنج‌های خود را در طول جنگ غزه تعریف می‌کند

1

07:30 | لحظه بمباران منزل شهید نصر القواسمی در شهر الخلیل در کرانه باختری

00

06:23 | ارتش اشغالگر به کشته شدن یک سرباز در نبردهای غزه اعتراف کرد

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک سرباز با درجه گروهبان در نبردهای غزه اعتراف کرد.

06:22 | حملات توپخانه‌ای اشغالگران به شمال باریکه غزه

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی در شمال باریکه غزه را به شدت بمباران کرد.

00:41 | یورش به اردوگاه الشطی در غرب غزه

جنگنده‌های اشغالگران مجموعه‌ای از حملات را به اردوگاه الشطی در غرب شهر غزه در شمال باریکه غزه انجام دادند.

00:40 | نبردهای خشونت آمیز در خان‌یونس

مقاومت فلسطین در مرکز شهر خان‌یونس در جنوب باریکه غزه با تهاجم ارتش اشغالگر مقابله می‌کند. نبردها در اطراف بیمارستان ناصر متمرکز است.

پربیننده ترین خبرها