ده‌ها پرواز انگلستان بر فراز غزه برای حمایت اطلاعاتی از رژیم اشغالگر

ده‌ها پرواز انگلستان بر فراز غزه برای حمایت اطلاعاتی از رژیم اشغالگر
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 09:52

یک روزنامه تحقیقاتی  انگلیس روز شنبه نوشت: انگلیس از سوم دسامبر 2023 با ده‌ها پرواز جاسوسی  در آسمان باریکه غزه، اطلاعاتی را در اختیار رژیم اشغالگر اسرائیل قرار داده است.

العالم - اروپا

این روزنامه که درباره فعالیت نهادهای نظامی و اطلاعاتی تحقیق می کند، نوشت: "هواپیماهای انگلیسی از پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در جنوب دولت قبرس برخاسته و از ابتدای دسامبر 50 پرواز بر فراز آسمان غزه داشته است"

بریتانیا از طریق 50 پرواز شناسایی بر فراز غزه اطلاعاتی را در اختیار اشغالگران قرار داده است.

این روزنامه افزود: بریتانیا روزانه یک پرواز با هدف ارائه اطلاعات به اسرائیل داشته است.

این روزنامه گفت اولین پروازهای بریتانیا بر فراز غزه 3 دسامبر آغاز و 3 پرواز در 3 ژانویه انجام شده است که هر یک 6 ساعت به طول انجامید.

این روزنامه گزارش داد که ارتش بریتانیا در زمینه های شناسایی و مراقبت از هواپیمای Shadow R1 در پروازها استفاده می کند.

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای در سوم دسامبر اعلام کرد پروازهای شناسایی بر فراز غزه «به منظور ارائه اطلاعات به اسرائیل با هدف حمایت از روند نجات اسرا در غزه» انجام خواهد شد.

وزارت امور خارجه فلسطین آن زمان تصمیم انگلیس را با توجه به دست داشتن در تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه محکوم کرد، و حماس این اقدام انگلیس را "شرکت مستقیم در جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر ارزیابی کرد.

همان روزنامه انگلیسی 26 نوامبر نوشت هواپیماهای نظامی آمریکایی و انگلیسی از پایگاه آکروتیری در جنوب قبرس برای کمک به رژیم اشغالگر برخاستند.

این روزنامه آن زمان از 33 پرواز نظامی بین آکروتیری و رژیم اشغالگر از جمله هواپیماهای باری از 17A 13 تا 26 اکتبر گذشته خبر داد.

رژیم اشغالگر برای صد و ششمین روز متوالی، در راستای جنگ نسل کشی علیه مردم نوار غزه وهدف گیری خانه های مسکونی و تیم های پزشکی و روزنامه نگاران ، به کشتارهای خود ادامه می دهد.

مردم نوار غزه در پرتو تجاوزات مستمر و بمباران‌های خشونت‌آمیز و بی‌رویه، در بحبوحه آوارگی بیش از 1.8 میلیون نفر به اردوگاههایی با تجهیزات ناکافی و مراکز پناهندگی از یک فاجعه انسانی بی‌سابقه رنج می‌برند،

تلفات تجاوزات بی وقفه به نوار غزه به حدود 25 هزار شهید رسید، در حالی که شمار مجروحان با جراحات مختلف از 62000 نفر گذشت و به تخریب گسترده ساختمان ها و زیرساخت ها نیز منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها