دعوت امیرعبداللهیان از همتای جدید مالزیایی خود برای سفر به ایران

دعوت امیرعبداللهیان از همتای جدید مالزیایی خود برای سفر به ایران
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 10:49

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به نیویورک ، در دیدار با«محمد حسن» وزیر امور خارجه جدید مالزی، او را برای سفر به ایران دعوت کرد.

العالم - ایران

در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با تبریک به همتای مالزیایی خود به مناسبت انتصابش به‌عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور، از مواضع مالزی «در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی» قدردانی کرد.

محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی نیز با اشاره به «نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه»، خواستار گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین تهران - کوالالامپور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری شد.

وزرای خارجه ایران و مالزی بر ضرورت اجرایی کردن توافقات منعقد شده پیشین میان دو کشور تاکید و نسبت به تدوین و امضای اسناد مورد نیاز در دیگر حوزه‌های همکاری ابراز تمایل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به وقت محلی به سفر فشرده دو روزه خود پس از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) به ویژه فلسطین و دیدارهای دوجانبه پایان داد و شهر نیویورک را ترک کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دومین بار پس از جنگ اسرائیل و فلسطین به نیویورک سفر می کرد، از سوی فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، برای شرکت در نشست بررسی وضعیت خاورمیانه به ویژه فلسطین دعوت شده بود.

امیرعبداللهیان بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی که "رضا نجفی" معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه نیز او را همراهی می کرد، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و سه شنبه شب به وقت محلی نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران را در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص راههای برون از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص، مسوولیت آمریکا در حمایت از نسل کشی رژیم اسرائیل یادآور شد.

امیرعبداللهیان پس از آخرین دیدارش در سه شنبه شب به وقت محلی با دبیر کل سازمان ملل، به سفر فشرده و کوتاه خود به نیویورک پایان داد.

پربیننده ترین خبرها