لحظه به لحظه با یکصد و یازدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و یازدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 09:36

در حالی جنگ وارد یکصد و یازدهمین روز خود می شود که اشغالگران اسرائیل حملات وحشیانه خود را به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تشدید کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

خان‌یونس سخت‌ترین روزهای خود را از آغاز نبرد علیه غزه سپری می‌کند، اشغالگران حملات خود را بدون در نظر گرفتن شرایط سخت مردم فلسطین در این منطقه ادامه می‌دهند.

نبردهای زمینی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در مجاورت بیمارستان پزشکی ناصر، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غزه جریان دارد هرچند بیمارستان‌های دیگری از جمله بیمارستان العمل نیز هدف حملات هوایی قرار می‌گیرند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ساختمان‌های مجتمع پزشکی ناصر در معرض اصابت ترکش قرار دارد و جان بیماران، کارکنان و آوارگان در خطر جدی است.

شمار شهدا و مجروحین در روزهای گذشته جهش چشمگیری داشته است در مجموع از آغاز نبرد علیه غزه، آمار کل شهدا به بیش از 25 هزار 700 نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک و زن بودند؛ علاوه بر آن بیش از 7هزار نفر همچنان مفقود هستند.

در شمال نوار غزه، اشغالگران همچنان از ورود کمک‌های انسانی به 800هزار فلسطینی محاصره شده جلوگیری می کنند و آنها در شرایط سختی که خانه‌هایشان ویران شده است به مواد غذایی نیز دسترسی ندارند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 111مین روز جنگ علیه غزه:

21:45 | کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی:

یک محموله تسلیحاتی آمریکایی شامل ده‌ها جنگنده F-35 و F-15 و بالگردهای آپاچی وارد «اسرائیل» شد.

21:34 | سیاست مدار لبنانی درباره تلاش های رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ به سمت سوریه برای محاصره مقاومت اسلامی هشدار داد و گفت اگر رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد جنگ را به لبنان بکشاند، همه لبنانی ها در کنار مقاومت اسلامی خواهند بود. (جزئیات بیشتر)

21:32 | ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام:

گردان‌های قسام طی هفته گذشته 68 خودروی نظامی را به صورت کامل یا جزئی منهدم کردند.

مبارزان قسام طی هفته گذشته 53 نظامی صهیونیست را از فاصله صفر به هلاکت رساندند.

رزمندگان ما با انجام 57 ماموریت نظامی طی هفته گذشته، دهها سرباز اسرائیلی را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند.

همچنین دو پهپاد شناسایی از نوع سکای لارک را ساقط کردند و 8 پهپاد را به غنیمت گرفتند.

20:49 | «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس:

رژیم اشغالگر با بمباران و تخریب سازمان یافته، در حال تشدید جنگ خود علیه بیمارستان‌ها است.

ارتش اشغالگر دست به جنایات هولناکی علیه آوارگان و بیماران در بیمارستان‌های غزه می‌زند.

طرح‌های اشغالگران برای ایجاد یک کمربند امنیتی در مرزهای باریکه غزه، جنایت و تجاوزی آشکار علیه سرزمین ماست. (جزئیات بیشتر)

20:21 | تصاویری از حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر اسدود در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق ظهر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ادامه حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها، بندر اسدود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است.

فیلم

20:15 | انفجار بمب در مسیر یک خودروی ارتش اشغالگر در جنین

گردان جنین با انتشار تصاویری خبر داد نیروهای این گردان موفق شده‌اند سحرگاه امروز در مسیر یک خودروی ارتش رژیم اسرائیل در منطقه «دوار العوده» در ارودگاه جنین (شمال کرانه باختری) بمب منفجر کنند.

فیلم

20:00 | خبرنگار العالم در جنوب لبنان ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ برخی رزمندگان مقاومت به شهرک حانتیا را تکذیب و اعلام کرد که مقاومت امروز موقعیت "رادار" را که رژیم اشغالگر از آنجا شهرک راشیا الفخار را گلوله باران می کرد، هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

19:59 | یک هلیکوپتر در حال انتقال سربازان ارتش اشغالگر که در نبردهای خانیونس مجروح شدند

منابع فلسطینی تاکید کردند که یک هلیکوپتر نظامی در حال انتقال نظامیان ارتش اشغالگر است که در درگیری‌ها در خانیونس مجروح شدند.

به گفته منابع فلسطینی، هلیکوپترهای ارتش اشغالگر عصر امروز چندین بار در خانیونس برای انتقال مجروحان فرود آمدند.

فیلم

19:08 | تصاویری از تیراندازی نظامیان صهیونیست به شهروندانی که در انتظار کمک‌های انسانی بودند

فیلم

18:40 | تصاویری از هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش اشغالگر توسط مبارزان سرایا القدس در محورهای نبرد در غرب خانیونس

فیلم

18:29 | وزارت بهداشت غزه :

بر اثر حمله ارتش اشغالگر به شهروندان فلسطینی که در انتظار کمک‌های انساندوستانه در میدان الکویت در غزه بودند، 20 نفر به شهادت رسیدند و 150 نفر دیگر مجروح شدند.

18:26 | گروهان‌های قدس: محل تجمع نظامیان صهیونیست در شمال غرب غزه را با خمپاره و راکت‌های بدر 1 و راکت‌های 107 هدف قرار دادیم.

17:51 | پرستاری از غزه: ما برای رضای خدا کار می‌کنیم

حسام یکی از پرستاران در مجتمع پزشکی «ناصر» در غزه گفت: اگر از اینجا برویم چه کسی باید مردم بیمار را درمان کند . ما باید اینجا بمانیم تا به مردم کمک کنیم.

وی افزود: اینجا مردم بسیار به ما نیاز دارند. لوازم پزشکی اینجا تمام شده است و ما نیز 24 ساعت اینجا کار می‌کنیم. نه خوابی وجود دارد و نه استراحتی.

حسام تاکید کرد که ما برای رضای خدا و برای رضای مردم کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم این جنگ متوقف شود.

فیلم

17:34 | خبرنگار العالم در غزه گزارش داد که رژیم صهیونیستی شب گذشته ۲۴ حمله در این باریکه انجام داده است که طی آن، ۲۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند. (جزئیات بیشتر)

16:36 | رهبر انصارالله يمن:

خسارات اقتصادی دشمن صهیونیستی با وجود حمایت مالی و نظامی آمریکا و غرب بسیار زیاد است.

با وجود گستردگی تجاوزات، جنایت، ظلم و تهاجم رژیم صهیونیستی، دشمن نتوانسته است به اهداف اعلام شده خود دست یابد.

اگر مسلمانان حمایت لازم را برای ملت فلسطین و مبارزان فراهم می کردند، معادله به طور کامل تغییر می کرد.

موضع آمریکا، علت اصلی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی است.

این آمریکاست که بر محاصره کامل غزه و بسته ماندن گذرگاه رفح اصرار و پافشاری می‌کند.

در حالی که آمریکا برای ارسال کمک‌ها به اسرائیلی‌ها اصرار می کند مانع ورود مواد غذایی و دارویی به غزه می‌شود.

15:53 | حمله پهپادی حزب الله به پایگاه‌های صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد که یک پایگاه پدافند هوایی و سکوهای گنبد آهنین نزدیک شهرک صهیونیست‌نشین «کفربلوم» در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

14:47 | وداع با شهدا در شهر رفح که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند

فیلم

14:24 | جدیدترین تصاویر گردان های قدس از شکار ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه

فیلم

13:52 | نظامیان صهیونیست یک آپارتمان را درنزدیکی مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس بمباران کردند.

فیلم

13:50 | حماس مذاکرات تبادل اسرا را تعلیق کرد

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع مطلع از جزئیات مذاکرات در دوحه:

حماس به میانجیگران قطری گفته که به عنوان مرحله نخست توافق تبادل اسرا از اسرائیل می‌خواهد تمام نیروهای خود را از نوار غزه خارج و جنگ را متوقف کند

13:25 | واکنش جالب کودک یمنی به توقیف کشتی‌های صهیونیستی در باب المندب

کاربران شبکه های اجتماعی ویدیویی از یک کودک یمنی منتشر کردند که از تقدیر مردم مصر از حمایت یمن از غزه بسیار خوشحال است.

این کودک یمنی می گوید که مردم مصر به من گفتند که شما کشتی دشمن را گرفتید، من همانجا گفتم که افتخار می کنم که یمنی هستم و انشاالله به جای یک کشتی 20 هزار کشتی توقیف شود، چرا که ما از دشمن بسیار بدمان می آید. (جزئیات بیشتر)

13:15 | مقاومت فلسطین بارانی از موشک از شمال نوار غزه، منطقه ای که رژیم اشغالگر مدعی پاکسازی آن شده بود، به سمت شهرها و مواضع اسرائیلی پرتاب کرد.

12:34 | مقاومت اسلامی عراق حمله به بندر «اسدود» را برعهده گرفت

مقاومت اسلامی عراق ظهر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در ادامه حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به جنایات صهیونیست ها، بندر اسدود در سرزمین های اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق همچنین بر ادامه عملیات خود علیه اهداف دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

12:28 | خروج دیپلمات ها از جلسه شورای امنیت در اعتراض به جنایت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به هنگام سخنرانی نماینده این رژیم

فیلم

12:07 | هراس صهیونیست‌ها از شهدای فلسطینی (جزئیات بیشتر)

11:52 | پیکرهای شهدای مسجد عمر بن عبدالعزیز در رفح که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

فیلم

11:16 | وزارت امور خارجه چین:

ما از تلفات غیرنظامیان در غزه عمیقا اندوهگینیم و تمام اقداماتی را محکوم می‌کنیم که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

ما از حمله اخیر اسرائیل به تاسیسات سازمان ملل در باریکه غزه شوکه شدیم.

بالاترین اولویت آتش بس، تضمین امنیت تاسیسات سازمان ملل و جلوگیری از یک فاجعه انسانی عظیم در غزه است.

10:25 | «آلن گرش»، روزنامه‌نگار مشهور فرانسوی با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت «Orient 21» به همدستی رسانه‌های غربی در نسل‌کشی در غزه توسط اشغالگران اسرائیلی اشاره و تاکید کرد که اصطلاحات استفاده شده در این رسانه‌ها با هدف توجیه جنایات «اسرائیل» است. (جزئیات بیشتر)

10:19 | صبح امروز بلدوزرهای رژیم صهیونیستی ورودی اردوگاه جنین را تخریب کردند.

فیلم

10:18 | رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی اعلام کرد که راه های منتهی به شهرک حانیتا در الجلیل به علت نگرانی از احتمال نفوذ افراد مسلح بسته شده است. ارتش اسرائیل از ساکنان خواسته است از خانه های خود خارج نشوند.

09:27 | ویرانی خانه‌ها، خیابان‌ها و زیرساخت‌ها در محله الرمال غزه بر اثر تجاوزات اشغالگران صهیونیست

1

09:18 | ادامه درگیری بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در جنین

2

09:05 | جوان فلسطینی لحظه دیدار با خانواده اش را در شهر غزه پس از یک غیبت طولانی روایت می کند

33

08:28 | مقاومت فلسطین با یک بمب انفجاری نیروهای اشغالگر صهیونیست را در محله شرقی جنین واقع در کرانه باختری رود اردن، هدف قرار دادند.

هدف (2).mp4

08:00 | حمله مقاومت عراق به بندر اشغالی «اشدود»

منابع محلی بامداد پنجشنبه از اقدام گروه‌های مقاومت در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

براساس گزارش منابع خبری حمله به بندر اشغالی اشدود، با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

06:45 | گلوله باران غرب اردوگاه جبلیه

توپخانه اشغالگر منطقه سلطان در غرب اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد.

5:56 | یک شهید و تعدادی مجروح در انفجار یک آپارتمان مسکونی در رفح

در نتیجه حمله نیروی هوایی اشغالگر به یک آپارتمان مسکونی در محله التل السلطان در غرب رفح در جنوب نوار غزه یک فلسطینی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

4:26 | حملات خشونت آمیز به غرب خان یونس

03:12 | جنگنده اشغالگران حملات خشونت آمیزی را به مجاورت جمعیت هلال احمر فلسطین در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها