واکنش ناظر حقوق بشر اروپا به کشتار غیرنظامیان گرسنه در غزه

واکنش ناظر حقوق بشر اروپا به کشتار غیرنظامیان گرسنه در غزه
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 19:41

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز دست‌کم ۲۰ فلسطینی را که در انتظار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه بودند، کشته و مجروح کرده و بر پافشاری این رژیم بر رویکرد خود مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان گرسنه تاکید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این نهاد حقوق بشری اظهار داشت که جامعه و نهادهای بین المللی درخواست های توقف کشتار گرسنگانی را نادیده می گیرد که در انتظار کمک های بشردوستانه هستند و بهای این امر را غیرنظامیان غزه می پردازند.

این نهاد در بیانیه خود افزود: ارتش رژیم اشغالگر با حمله به مسئولین سازماندهی توزیع کمک های بشردوستانه در نوار غزه، به عمد هرج و مرج ایجاد می کند تا مانع رسیدن کمک ها به نیازمندانش شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه ادامه داد: آنچه درباره رسیدن کمک ها به شرق و غرب غزه رخ می دهد سند آشکار ناتوانی جامعه بین المللی و نهادهای سازمان ملل در تضمین ساز و کار مناسب برای کمک رسانی به ساکنان غزه است.

این نهاد حقوق بشری تاکید کرد: سازمان ملل و نهادهای انسانی آن را مسئول این کمبودها و ناتوانی ها در رساندن شایسته کمک به صدها هزار فردی در غزه می دانیم که از گرسنگی رنج می برند.

گفتنی است که شمار شهدا و مجروحین غزه طی تجاوز ارتش رژیم اشغالگر در روزهای گذشته جهش چشمگیری داشته است در مجموع از آغاز این حمله، آمار کل شهدا به بیش از 25 هزار 700 نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک و زن بودند؛ علاوه بر آن بیش از 7هزار نفر همچنان مفقود هستند.

پربیننده ترین خبرها