عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و سیزدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و سیزدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 7 بهمن 1402 - 07:42

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه در حالی امروز (شنبه) وارد یکصدو سیزدهمین روز خود شده است که به دنبال صدور حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صیهونیستی طی دیروز، شورای امنیت اعلام کرده است که جلسه اضطراری در مورد غزه برگزار خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشستی اضطراری را در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر دیروز (جمعه 6 بهمن ماه) در لاهه حکمی اولیه علیه «اسرائیل» صادر کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه «اسرائیل» صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از «اسرائیل» خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با یکصد و سیزدهمین روز جنگ علیه غزه:

21:51 | ویدیوی مقاومت اسلامی لبنان در هدف قرار دادن پادگان معالیه گولان (پادگان عرعر) ارتش رژیم اسرائیل با موشک های فلق 1.

فیلم

21:34 | باران و سرمای شدید رنج آوارگان نوار غزه را بیشتر کرده است

آوارگان فلسطینی در نوار غزه که از کمبود وسایل گرمایشی، لباس های گرم و سرپناه مناسب به سبب ممانعت رژیم صهیونیستی از ارسال کمک های انسانی رنج می برند، در معرض موج شدید سرما و بارندگی قرار دارند. (جزئیات خبر)

21:08 | گردان های قسام تصاویر تعدادی از پهپادها و کوادکوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی را که در شهر غزه تحت کنترل گرفته است، منتشر کرد.

فیلم

20:53 | تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

منابع خبری از تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی خبر دادند. (جزئیات خبر)

20:33 | تانک اشغاگران اسرائیلی در حال تعقیب آوارگان فلسطینی در خان یونس و تیراندازی به سوی آن‌ها

اشغالگران صهیونیست در دو روز اخیر با توسل به این شیوه، برخی آوارگان را به بالا بردن پرچم سفید و سر دادن برخی شعارها مجبور کردند.

فیلم

20:29 | لحظه شهادت یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی در غزه

نظامیان رژیم اشغالگر چند غیرنظامی فلسطینی را در نوار غزه در حالیکه دستان خود را بالا برده بودند و قصد عبور از یک خیابان را داشتند به گلوله بستند.

در این جنایت ضد بشری یکی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسید.

فیلم

18:46 | رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو از پایان جنگ غزه می‌ترسد

رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌های خود در باره جنگ غزه، بر عملکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تلاش‌های او برای خنثی کردن هرگونه توافق برای تبادل اسرا میان مقاومت و این رژیم و نیز به تعویق انداختن تحقیقات قضایی علبه نتانیاهو متمرکز شده‌اند. (جزئیات خبر)

18:33 | گردان های قسام شاخه نظامی حماس، صحنه هایی از حملات این نیروها به تانک ها و خودروهای زرهی اشغالگران در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و در اختیار گرفتن کنترل یک کوادکوپوتر این رژیم را منتشر کرد.

فیلم

​​​​​​​18:13 | تحلیلی بر رای بی سابقه دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی

شکی نیست که تصمیم دیوان عالی بین‌المللی دادگستری دیروز (جمعه 6 بهمن ماه) درباره نسل‌کشی جاری در غزه به سطح مورد انتظار نرسید و دادگاه بایدتوقف فوری جنگ را درخواست می‌کرد، اما به رغم این مساله رای دادگاه تصمیمی مهم و بی سابقه بود، زیرا روایت اسرائیلی را که درباره جنگ در غزه به طور خاص و فلسطین اشغالی به طور کلی که هنوز در غرب حاکم است، درهم شکست و افتخار این امر از آن مقاومت در غزه و فداکاری‌های مردم فلسطین است. (جزئیات خبر)

17:20 | مقاومت فلسطین کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی را شکار کرد

گروهان‌های قدس- شاخه نظامی جهاد اسلامی- تصاویری از "کوادکوپتر" رژیم صهیونیستی که از سوی نیروهای این گروه در شهر غزه سرنگون شد، منتشر کرد. (جزئیات خبر)

فیلم

​​​​​​​17:13 | گزارش العالم از ۶ عملیات ویژه حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی

مقاومت در لبنان در مدت 24 ساعت شش عملیات ویژه و بزرگ انجام داد که در آن از موشک‌های سنگین برکان برای انهدام مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی استفاده کرد. (جزئیات خبر)

16:11 | جنایت رژیم صهیونیستی در گرسنگی دادن به کودکان فلسطینی

فیلم

16:05 | دادگاه انسانیت و کودک فلسطینی که از سرما به خود می لرزد

در حالی که مردم در سراسر جهان از نعمت هوای زمستانی و صدای باران بهره مند می شوند، کودک فلسطینی اهل غزه که دشمن صهیونیستی در سایه سکوت دولت ها با بمباران منازل در صدد کوچاندن آنان است، زیر چتر از سرما به خود می لرزد.

فیلم

15:07 | گزارش العالم از فجایع کشتار 200 فلسطینی در خان‌یونس و دفن شهدا در خیابان‌ها

خبرنگار العالم گزارش داد که بر اثر تداوم حملات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته در خان‌یونس، شمار زیادی از فلسطینیان شهید و در خیابان‌ها دفن شدند. (جزئیات خبر)

15:05 | حزب الله 2 پایگاه دیگر ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

حزب الله لبنان ظهر امروز دو پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی قرار داد. (جزئیات خبر)

14:27 | افزایش شمار شهدای غزه به 26257 نفر؛ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که با احتساب جنایات جدی رژیم صهیونیستی شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به 26257 نفر و شمار مجروحان هم به 64797 نفر رسیده است. (جزئیات خبر)

14:03 | روزنامه آمریکایی "اینترسپت" از تناقض‌گویی‌های کاخ سفید و پنتاگون در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در یمن خبر داد و تأکید کرد در حالی‌که پنتاگون این اطلاعات را تکذیب می‌کند، کاخ سفید حضور آنها را تأیید می‌کند.

- روزنامه آمریکایی اینترسپت نوشته است:‌ در حالی‌که کاخ سفید ماه گذشته در گزارش خود به کنگره درباره قانون اختیارات جنگی اعلام کرد که "تعداد کمی از پرسنل نظامی آمریکایی در یمن برای انجام عملیات علیه القاعده و داعش در شبه جزیره عربستان مستقر هستند"، سخنگوی پنتاگون گفت:‌ "هیچ اطلاعی درباره حضور نیروهای آمریکایی در یمن ندارم".

14:00 | استقبال سوریه از حکم دیوان لاهه در پرونده نسل‌کشی غزه؛ سوریه از رای اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال و آن را آغاز راهی برای پایان دادن به معافیت اسرائیل از مجازات قلمداد کرد.(جزئیات خبر)

13:19 | گزارش العالم از واکنش مردم انگلیس به عدم اقدام لاهه برای توقف جنگ غزه

- تداوم حملات به نوار غزه و تصمیم دیوان بین المللی دادگستری که خواستار پایان جنگ نشد، خشم مردم انگلیس را برانگیخت و آنها را به خیابان آورد.

13:09 |ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص پرتاب ماهواره ثریا:

- دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلّم و مشروع جمهوری اسلامی ایران است.

- به رغم برخی تفاسیر خودسرانه برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرفها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس کشورمان تحمیل چنین رویکردهای نامتعارفی را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

- ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود بویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی را برای خود مفروض و محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشورها که در صدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

13:02 | شکار بزرگ یمنی‌ها؛ «نفتکش انگلیسی» حامل سوخت جنگنده‌های اسرائیل بود

- نفتکش انگلیسی که در دریای سرخ مورد هدف نیروهای دریایی یمن قرار گرفت، به سمت «اسرائیل» حرکت می‌کرد نه یونان.

- کشتی انگلیسی مورد هدف قرار گرفته شده حامل سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.

12:50 | یک فلسطینی از غزه: من تا روز قیامت با مقاومت هستم... از خیمه و زیر باران... زیرا مقاومت تنها گزینه‌ای است که اسرائیل با آن به چالش کشیده می‌شود

1

12:05 | گزارش العالم از واکنش مردم غزه به حکم دادگاه لاهه با زیر نویس فارسی

1

11:58 | گردان‌های قسام با راکت ضد زره یاسین 105 یک ناو نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

11:33 | لحظه اصابت موشک برکان به یکی از پایگاه‌های نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهرک شلومی در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی

1

11:30 | استفاده رژیم صهیونیستی از بمب کنسروی برای کشتن مردم غزه؛ نظامیان صهیونیست، با سوء استفاده از کمبود شدید مواد غذایی در غزه، قوطی‌های کنسرو حاوی مواد منفجره را، به عنوان طعمه به مردم غزه می‌دهند تا دست کسانی که آن‌ها را باز می کنند منفجر شود.

11:02 | تظاهرات مردم بحرین در حمایت از غزه و محکومیت حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی در این کشور

- شعار معترضان: "راه حل در تفنگ است... بزن، بزن، قسام."

1

10:51 | تشكر روزنامه فلسطينى القدس از آفريقاى جنوبى به دليل شكايت از نسل‌کشی اسرائیل

10:31 | مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی : با ادامه حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها در غزه، تعداد نیروهای این مراکز در غزه به 5 درصد کاهش یافته است.

10:08 | «تدروس آدهانوم گبریسوس»، رئیس سازمان بهداشت جهانی به شدت اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه این سازمان درباره همسویی با حماس را رد و ادعاهای تل آویو را کذب و آزار دهنده توصیف کرد.

09:33 |رسانه‌های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در "شلومی" شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

09:30 | بر اثر بمباران منزلی در محله الجینه واقع در شرق رفح غزه، یک شهید و تعدادی مجروح وارد بیمارستان النجار شدند.

08:56 | چفیه فلسطینی بر گردن مشهورترین فعال محیط زیست جهان(جزئیات خبر)

08:17 | سخنگوی وزارت امور خارجه:صدور قرار موقت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و واکنش خصمانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که بنیان این رژیم مبتنی بر خشونت و تبعیض بوده و وَقعی به هنجارها و مقررات حقوقی بين‌المللی نمی‌گذارد.

08:41 | پس از اینکه اردن به درخواست رژیم صهیونیستی رستورانی را که به اسم "هفتم اکتبر" نامگذاری شده بود، تعطیل کرد، صاحبان بسیاری از مغازه‌ها در این کشور مغازه‌های خود را به اسم "طوفان الاقصی" نامگذاری کردند.

08:17 |شورای امنیت اعلام کرد پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشستی اضطراری را در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

08:06 | چشمانی که شاهد نسل کشی در غزه هستند...

07:58 | حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه در حالی امروز (شنبه) وارد یکصدو سیزدهمین روز خود شده است که به دنبال صدور حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صیهونیستی طی دیروز، شورای امنیت اعلام کرده است که جلسه اضطراری در مورد غزه برگزار خواهد کرد.

07:50 | حمله دوباره آمریکا به منطقه‌ای در یمن؛ فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه اعلام کرد که حمله‌ای به یک محل پرتاب موشک متعلق به انصارالله یمن انجام داده است.(جزئیات بیشتر)

07:39 | توپخانه صهیونیست‌ها از لحظاتی پیش مرکز خان‌یونس را به طور وحشیانه گلوله‌باران می‌کند.

07:31 | سرلشکر ذخیره ارتش اشغالگر، نمرود شفر: نتانیاهو تبادل اسرا را به تعویق می اندازد زیرا نمی خواهد جنگ پایان یابد؛این بدان معناست که او آماده است تا قدرت را به قیمت آزادی اسرا در تونل های حماس و به قیمت جان سربازان ارتش حفظ کند، این حقیقت است، اگرچه بسیار دردناک باشد.

07:08 | شهادت جوانی فلسطینی در جنین

قسام یاسین جوان فلسطینی ساکن روستای ابو ضعیف در مجاورت جنین در شمال کرانه باختری در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به این منطقه به ضرب گلوله به شهادت رسید.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها