گزارش العالم؛

تظاهرات گسترده در اردن برای اعمال فشار بر حکومت‌های عرب برای شکستن محاصره غزه

جمعه 6 بهمن 1402 - 22:22

نمازگزاران اردنی پس از نماز جمعه امروز در امان، پایتخت این کشور در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند و شعار "محاصره امریکایی غزه با دستان عربی" و "محاصره را بشکنید" سر دادند.

العالم - اردن

تظاهرات کنندگان از حکومت های عربی خواستند در مقابل تصمیمات دولت آمریکا – که به طور علنی و به هر طریقی از حملات رژیم صهیونیستی حمایت می کند – کرنش نکنند. آنها همچنین خواستار شکستن محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه رفح و ورود بی قید و شرط کمک های بشردوستانه به غزه شدند.

سالم الفلاحات، دبیر کل حزب سوسیالیست و نجات اردن گفت: متأسفانه باید به این حقیقت اعتراف کنیم که دولت های عربی با دستان عرب، دستورات آمریکا را علیه ملت های خود اجرا می کنند. امروز آمریکا جنگنده های پیشرفته خود را برای حمله به غزه به طور رایگان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد و این رژیم به دنبال این است که با جنگ تروریستی اش رزمندگان و مبارزان فلسطینی را از خاک و خانه خودشان بیرون کند. این رژیم نوک پیکان تروریسم آمریکایی است که آمریکا آن را در قلب جهان عرب کاشته است تا ملت های عرب را ریشه کن کند و اگر همین روال ادامه یابد، حکومت های عرب را هم ریشه کن خواهد کرد حتی رژیمهای وابسته به خود را.

تظاهرات کنندگان خواستار حرکت فوری بین المللی برای توقف جنگ و حملات رژیم صهیونیستی به برادران خود در غزه شدند.

پربیننده ترین خبرها