برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد غزه پس از رای لاهه

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد غزه پس از رای لاهه
شنبه 7 بهمن 1402 - 08:13

شورای امنیت اعلام کرد پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشستی اضطراری را در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، شورای امنیت به درخواست الجزایر پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی، جلسه اضطراری برگزار می کند.

ریاست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این شورا چهارشنبه پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد نوار غزه جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

الجزیره گزارش داد، الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در چهارشنبه برای بررسی وضعیت غزه شده‌است.

منابع دیپلماتیک خاطرنشان کرده اند که دعوت الجزایر برای برگزاری این نشست در چارچوب دستور اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد غزه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر آمده‌است که به دستور عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، هیئت دائمی الجزایر در سازمان ملل درخواستی را برای برگزاری هر چه سریعتر نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف «دادن فرمول اجرایی» به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری که بر اسرائیل تحمیل شده‌ ارائه داده‌است.

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر تاکید شده‌است: «الجزایر حکم صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را آغاز پایان دوران معافیت از مجازات می‌داند که رژیم اشغالگر از مدت‌ها پیش از آن برای آزار و اذیت مردم فلسطین و سرکوب همه حقوق مشروع آنها» استفاده می‌کرد.

الجزایر از ابتدای ژانویه امسال به مدت ۲ سال عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل شده‌است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده «نسل‌کشی» آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای همه طرف‌ها الزام‌آور است.

به گزارش ایسنا، دادگاه بین‌المللی دادگستری روز جمعه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم شامل متن «آتش‌بس» نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها