گزارش العالم از واکنش مردم انگلیس به عدم اقدام لاهه برای توقف جنگ غزه

شنبه 7 بهمن 1402 - 13:07

تداوم حملات به نوار غزه و تصمیم دیوان بین المللی دادگستری که خواستار پایان جنگ نشد، خشم مردم انگلیس را برانگیخت و آنها را به خیابان آورد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، خبرنگار شبکه خبری العالم در مورد تحریم رژیم صهیونیستی و جرم انگاری کشتار این رژیم در جنگ غزه، از معترضان انگلیسی‌ که در حمایت از فلسطینیان و محکومیت حملات تل آویو بارها دست به تظاهرات زده اند، پرسش کرد.

رای دیوان بین المللی دادگستری در خصوص شکایت آفریقای جنوبی درباره نسل کشی رژیم صهیونیستی که طی آن به صراحت از توقف حملات تجاوزکارانه اسرائیل سخنی به میان نیامده است، خشم مردم انگلیس را برانگیخت.

افکار عمومی انگلیس رای دادگاه لاهه را رضایت دادن به تداوم نسل کشی دانسته و خواستار تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم اشغالگرشدند.

یک شهروند انگلیسی به شبکه العالم گفت: «آنچه در حال وقوع است خیلی وحشتناک است. ما باید «اسرائیل» و سازمان‌های بزرگ یا شرکت‌های آن را تحریم کنیم، ما باید به نفع فلسطین هر کاری که می توانیم انجام دهیم، زیرا فلسطین واقعاً به کمک ما نیاز دارد و ما باید در کنار هم باشیم.»

شهروندان انگلیسی عدم حمایت از فلسطینیان را نشان‌دهنده بهره‌برداری غرب از ابزار عدالت برای گسترش نفوذ خود ‌دانستند و بر نامناسب بودن این رویکرد غرب و در نتیجه تداوم هژمونی اسرائیل بدون عواقب بین المللی، تاکید کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات گفت: این تظاهرات و نارضایتی مردم ناشی از ادامه‌یافتن نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است که در مقابل چشمان ما اتفاق می‌افتد.

یک شهروند دیگر انگلیسی به شبکه العالم گفت: «اسرائیلی‌ها دچار جنون شده‌اند، درست است که انتقام یک غریزه طبیعی انسان است، اما آنها به وضوح از همه مرزها عبور کرده‌اند.»

تجاوز مستمر به غزه افکار عمومی شهروندان انگلیس را در حمایت از فلسطین بسیج کرده است به عقیده آنها نهادهای بین اللملی مسئولیت کامل وقوع تراژدی در فلسطین را بر عهده دارند که باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است.

یک شهروند بریتانیایی به شبکه العالم گفت: «درد و رنج، زبان و ملیت ندارد، بنابراین فکر می‌کنم ما باید کاری را که برای بشریت درست است انجام دهیم، یعنی هر شخصی جایگاهی دارد و همه می‌توانند از این حق بهره‌مند باشند.»

پیامدهای تداوم تجاوزات اسرائیل، کابینه رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی حامی آن را در برابر خشم افکار عمومی قرار داده و لکه ننگی در تاریخ کشورهای حامی دموکراسی و مدعی حقوق بشریت برجای گذاشته است. شرکت‌کنندگان در این تجمع این پرسش را مطرح کردند که این دولت‌ها تا کی قرار است به لجبازی خود در زمینه همراهی با کشتار فلسطینیان ادامه دهند؟

پربیننده ترین خبرها