استقبال سوریه از حکم دیوان لاهه در پرونده نسل‌کشی غزه

استقبال سوریه  از حکم دیوان لاهه در پرونده نسل‌کشی غزه
شنبه 7 بهمن 1402 - 13:38

سوریه از رای اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال و آن را آغاز راهی برای پایان دادن به معافیت اسرائیل از مجازات قلمداد کرد .

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ رای اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی (لاهه) علیه اسرائیل آغاز راه برای اجرای قوانین حقوق بین‌الملل و پایان دادن به معافیت اسرائیل از مجازاتی است که این رژیم طی دهه‌ها از آن برای ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه فلسطینیان استفاده کرده است.

در این بیانیه، که در خبرگزاری رسمی سوریه (‌سانا) منتشر شده، آمده است: سوریه از حکم دیوان دادگستری بین‌المللی صادر شده در 26 ژانویه (۶ بهمن)، در راستای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل درباره نسل‌کشی در غزه، استقبال می‌کند.

طبق این بیانیه، سوریه از این قطعنامه، که بر اجرای برخی اقدامات موقت فوری جهت حمایت از مردم فلسطین که مهمترین آنها توقف فوری قتل‌عام فلسطینیان، آزار و یا تحت فشار قرار دادن آنها در شرایط نامساعد معیشتی و همچنین تامین نیازهای فوری انسانی در نوار غزه تأکید می‌کند، حمایت می‌کند.

دمشق همچنین بر ضرورت ادامه تلاش‌های عربی و بین‌المللی، در سازمان ملل به ویژه شورای امنیت، برای اعمال قدرت الزام‌آور جهت اجرای تصمیم اخیر دیوان لاهه تاکید کرده است.

طبق این گزارش، دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه، روز گذشته حکمی اولیه علیه رژیم اشغالگر صادر کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها