لحظه به لحظه با 115مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 115مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
دوشنبه 9 بهمن 1402 - 08:07

جنگ علیه غزه در حالی وارد صد و پانزدهمین روز خود می شود که اشغالگران به حملات وحشیانه خود به خان‌یونس ادامه می‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

حملات هوایی مداوم و گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای خشونت آمیز غیرنظامیان و آوارگان در شهر پرتراکم خان‌یونس همچنان ادامه دارد، جایی که فلسطینیان موج دیگری از آوارگی را پس از رهاکردن منازل خود در شمال غزه تجربه می کنند.

ارتش اشغالگر با محاصره غیرنظامیان و آوارگان در مراکز پناهندگی و بیمارستان ها و هدف قرار دادن آنها، جنایات خود را در شمال و جنوب نوار غزه تکرار می کند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با یکصد و پانزدهمین روز جنگ علیه غزه:

22:01 | حمله کم نظیر مقاومت فلسطین به تل آویو پس از 115 روز تجاوزگری

jh

19:58 | واکنش جالب اهالی غزه به شلیک موشک‌های قسام به سوی تل‌آویو

من

18:57 | وحشت صهیونیست‌ها با رسیدن موشک‌های مقاومت فلسطین به تل‌آویو

من

18:36 | شکار پهپاد صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت فلسطین در شمال غزه

خ

17:16 | زندگی مشقت‌بار آوارگان فلسطینی در چادرهای غرق در آب باران

jk

17:13 | تصاویری از اوضاع فاجعه‌آمیز بیمارستان "الامل" در خان یونس

hj

17:09 | ویرانی مسجد "العمری" در جبالبا در جریان حملات رژیم صهیونیستی

من

16:30 | افزایش تعداد شهدای غزه به 26637 نفر

وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود از تلفات حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، از افزایش تعداد شهدا به 26637 نفر خبر داد.

15:13 | رسانه های سوری: در بمباران رژیم صهیونیستی که مزرعه ای در مجاورت منطقه سیده زینب در دمشق را هدف قرار داد، 4 نفر به شهادت رسیدند.

14:52 | ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد 6 نظامی این رژیم در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه زخمی شده اند.

14:43 | الجزیره: رئیس تیم دفاعی نتانیاهو در پرونده‌های فساد از او خواسته است که این تیم را از وظیفه دفاع از او معاف کند.

13:57 | الجزیره: رسانه های سوری گزارش دادند پدافند هوایی این کشور با تجاوز اسرائیل به حومه دمشق مقابله کردند.

13:47 | حزب الله لبنان: تجمع سربازان دشمن اسرائیلی را در مجاورت پادگان میتات با سلاح موشکی هدف قرار دادیم.

13:25 | باشگاه اسرای فلسطینی: نیروهای اشغالگر 40 فلسطینی از جمله شماری از اسیران سابق را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی دستگیر کردند.

12:13| مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه نظامی در عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دادیم.

10:18 | یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن: نیروی دریایی یمن شب گذشته با یک فروند موشک دریایی مناسب، کشتی آمریکایی " lewis B puller" را در خلیج عدن هدف قرار داد. مأموریت این کشتی ارائه کمک های لوجستیک یه نظامیان آمریکایی است که به کشور ما حمله می کنند.
این عملیات در چهارچوب تدابیر دفاعی نیروهای مسلح یمن و در راستای تأکید بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین صورت گرفت.

10:11 | یائیر لاپید رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی: دولت قادر به اداره امور در شرایط جنگی نیست و اسرائیل هم اکنون نیازمند تغییر است.

پربیننده ترین خبرها