رهبر انصارالله: رژیم صهیونیستی باید تاوان تجاوزات مستمر علیه غزه را بپردازد

رهبر انصارالله: رژیم صهیونیستی باید تاوان تجاوزات مستمر علیه غزه را بپردازد
پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 - 17:50

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت رژیم صهیونیستی باید از عبور کشتی‌ها از تنگه باب‌المندب به سوی اراضی اشغالی ناامید شود و باید تاوان تجاوزات مستمر خود علیه غزه را بپردازد.

العالم - یمن

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن شامگاه پنج‌شنبه (12 بهمن) در سخنانی اظهار داشت: دشمن صهیونیستی، غیرنظامیان غزه را پس از دستگیری، دست‌بند زدن به آنها و گاهی برهنه کردن آنها، اعدام می‌کند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر با گلوله‌ها و موشک‌های آمریکایی، انگلیسی و آلمانی، کودکان و زنان غزه را به قتل می‌رساند.

الحوثی گفت: مجروحان غزه بیش از 65 هزار نفر هستند که با شرایط فاجعه‌بار و عمل جراحی بدون بی‌هوشی روبرو هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: دشمن با وقاحت تمام بیمارستان‌ها را اهداف نظامی اعلام می‌کند که بیانگر ورشکستگی اخلاقی و سیاسی اوست.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: جهان در برابر رنج هولناک مردم غزه و محرومیت آنها از دارو و حتی کپسول‌های اکسیژن، سکوت کرده و فقط به تماشا نشسته است.

وی نیز تأکید کرد، درد و رنج و مظلومیت غزه، نفرینی است که گریبان آمریکا، رژیم اسرائیل و حامیان آنان را خواهد گرفت.

رهبر انصارالله بیان کرد: همزمان با ادامه تجاوزات و محاصره و افزایش درد و رنج مردم غزه، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیمی مبنی بر توقف کمک مالی به آنروا گرفتند.

سید عبدالملک افزود: تصمیم آمریکا و رژیم اسرائیل برای توقف کمک مالی به آنروا پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری اتخاذ شد.

وی افزود: تصمیم آمریکا علیه آنروا، بیانگر وحشگیری هولناک علیه مردم غزه و نیز بیانگر بیدادگری غرب و ورشکستگی اخلاقی و انسانی آن است.

الحوثی درخصوص حکم اولیه دادگاه لاهه علیه اسرائیل گفت: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری ضعیف بوده و متناسب با حجم جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه نیست.

رهبر انصارالله ادامه داد: نهادهای بین‌المللی زیر نفوذ و سلطه آمریکا هستند و به رغم اهمیت و حساسیت پرونده، تصمیمات صادره از نهادهای بین‌المللی اثرگذار نیستند.

وی بیان کرد: شرم‌آور است که دشمن اسرائیلی عضو سازمان ملل است؛ این با حق و حقیقت و عدالت و انصاف مغایرت دارد.

الحوثی گفت : مایه تاسف است که هنوز وجدان برخی نظام‌های عربی و اسلامی بیدار نشده است و برخی از این نظام‌ها حتی کالاهایی را به دشمن عرضه می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن توضیح داد: اگر عرب‌ها به حمایت از مردم فلسطین در غزه روی می‌آوردند، می‌توانستند بسیار تاثیرگذار عمل کنند و به آزادی فلسطین دست می‌یافتند.

الحوثی تصریح کرد، صبر و استقامت مبارزان در غزه به رغم رنج و سختی فراوان و سلاح‌های تخریبی ارتش اشغالگر، بسیار افتخارآمیز است.

سید عبدالملک گفت: بمباران اخیر تل‌آویو توسط گردان‌های القسام یک دستاورد بسیار مهم است.

حوثی با اشاره به اقتدار جنبش انصار الله گفت: ما از آمادگی بالایی برای هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی هستند، برخورداریم و آمریکا و انگلیس فقط خود را به دردسر انداختند.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: مردم ما ثابت کرده‌اند که هدف، کشتی‌هایی هستند که به سمت اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، در حالی که بقیه کشتی‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

وی همچنین گفت: آمریکا نتوانست از کشتی‌هایی که به سوی فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، محافظت کند و خود به این امر اعتراف کرد.

رهبر انصار الله با اشاره به عدم توانایی انگلیس و آمریکا در تامین امنیت کشتی هایشان گفت: آمریکا خواست قدرت‌نمایی کند اما به همراه انگلستان شکست سختی خوردند و حتی نتوانستند امنیت کشتی‌های خود را تامین کنند.

الحوثی گفت: رژیم صهیونیستی باید از عبور کشتی‌ها از تنگه باب‌المندب به سوی اراضی اشغالی ناامید شود و باید تاوان تجاوزات مستمر خود علیه غزه را بپردازد.

وی ادامه داد: تا زمانی که تجاوزات رژیم اسرائیل علیه غز ه ادامه دارد، ما بدون توجه به موضع آمریکا، به عملیات خود ادامه می دهیم. موضع آمریکا هیچ تاثیری بر موضع کشور ما ندارد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: تصمیم بایدن برای حمله به کشورمان به منظور حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی، با قانون اساسی آمریکا نیز مغایرت دارد و باعث برانگیختن اعتراضاتی در آمریکا شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: تجاوز آمریکا به کشور ما باعث می شود که ما توانایی‌های نظامی خود را بیش از پیش توسعه دهیم و این امر از موشک‌های پیشرفته‌ای که پرتاب می‌کنیم، مشخص است.

وی بیان کرد: از نشانه‌های شکست آمریکا در تحقق اهدافش در تجاوز به یمن، روی آوردن دولت بایدن به چین برای مداخله است.

الحوثی گفت: اقدامات و تحرکات مردمی از جمله بسیج مردمی یمن برای حمایت از غزه بخشی اصلی از نبرد ما را تشکیل می‌دهد.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: بیش از 165 هزار نفر در اکثر استان‌های یمن به بسیج مردمی برای حمایت از غزه ملحق شدند. همچنین بیش از 600 هزار نفر با عزم و اراده و علاقه فراوان در حال آموزش عمومی و تخصصی برای مشارکت در نبرد هستند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، اقدامات و تحرکات ما در حمایت از مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

الحوثی گفت: مردم یمن یک ارتش مسلح آماده و باتجربه است و آمریکا در ارعاب ما با انجام حملاتی نافرجام، موفق نخواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی باید بدانند که نمی‌توانند عزم و اراده ملت ما را بشکنند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی‌ها و تظاهرات در یمن در هیچ کشوری در جهان نظیر ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها