مقابله فلسطینیان با یگان "اوکیتز" که درعملیات های خود به سگ ها متکی هستند

مقابله فلسطینیان با یگان
جمعه 13 بهمن 1402 - 11:23

یک رسانه عبری‌زبان از پدیده عجیب در نوار غزه خبر داده و نوشته که ساکنان غزه سگ‌های خود را برای به چالش کشیدن سگ‌های ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های‌شان به خدمت گرفته اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از عربی 21، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نوشت: حرف و حدیث‌هایی درباره اتفاقات عجیب و غریبی مطرح است که ممکن است مانع کار سگ‌های یگان "اوکیتز" (از یگان‌های ارتش اسرائیل که در بیشتر عملیات‌های‌شان به سگ‌ها متکی هستند) باشد که در محل عملیات‌ها برای کشف و شناسایی مواد منفجره کار گذاشته‌ شده یا عناصر مسلحی که برای سربازان این رژیم کمین نصب کرده‌اند، حضور دارند.

این روزنامه خاطرنشان کرده، این پدیده در مرحله نخست جنگ رایج نبود ولی به سربازانی که در عملیات‌های‌شان از سگ استفاده می‌کنند در این‌باره هشدار داده شده است.

طبق این گزارش، سگ‌های یگان اوکیتز ارتش اسرائیل مهارت خاصی در عدم توجه به صدای تیراندازی‌ها و یا سر و صدای حیواناتی مانند گربه و سگ دارند ولی در چنین مواقعی ممکن است سگ‌های عظیم‌الجثه غزه به سگ‌های ارتش اسرائیل حمله و فعالیت آنها را در عملیات‌های ارتش مختل کنند.

یدیعوت آحارونوت در عین حال خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ توصیه و تذکر اطلاعاتی مبنی بر استفاده سازمان‌یافته نظامی از سگ‌های غزه علیه نیروهای اشغالگر دریافت نشده است، اما به این موضوع به عنوان یک اقدام احتمالی در جلسات توجیهی نیروهای ارتش اشاره می‌شود.

ارزیابی ارتش رژیم صهیونیستی از این پدیده این است که احتمالا بستن سگ‌های عظیم‌الجثه در حیاط‌ا خانه‌ها در غزه نوعی تلاش برای هدف قرار دادن نظامیان این یگان در کمین فلسطینیان باشد.

طبق این گزارش، در جریان درگیری‌های اخیر در نوار غزه، نیروهای اشغالگر ۱۷ سگ خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها