رئيس سابق شاباک: جنگ غزه پایان یافت ولی حماس در قدرت می ماند/ نمی‌توان السنوار را با بمباران نابود کرد

رئيس سابق شاباک: جنگ غزه پایان یافت ولی حماس در قدرت می ماند/ نمی‌توان السنوار را با بمباران نابود کرد
جمعه 13 بهمن 1402 - 14:28

"کارمی گیلون" رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) با بیان این که جنگ این رژیم علیه نوار غزه انتقام‌جویانه است، گفت: جنگ در غزه پایان یافته و آتش‌بس ممکن است پنج یا شش سال ادامه داشته باشد، با این وجود حماس همچنان در قدرت می‌ماند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، تا سال ۱۹۹۵، زمانی‌که "ایگال عمیر" در چهارم نوامبر همان سال "اسحاق رابین" نخست‌وزیر وقت اسرائیل را ترور کرد بزرگ‌ترین شکست امنیتی در تاریخ این رژیم ثبت شد و بلافاصله بعد از آن، "کارمی گیلون" رئیس سرویس امنیتی (‌شین‌بت) از سمت خود استعفا کرد. ولی عملیات غافلگیرانه جنبش مقاومت حماس (طوفان الاقصی) علیه رژیم اشغالگر در ۷ اکتبر گذشته، بزرگ‌ترین شکست امنیتی را برای صهیونیست‌ها رقم زد. گیلون درباره این عملیات به کانال ۱۲ تلویزیون عبری گفت که "رونن بار" رئیس وقت شاباک بلافاصله بعد از پایان جنگ غزه استعفا خواهد داد.

گیلون ۷۴ ساله در مصاحبه با این تلویزیون تأکید کرد: اسرائیل تصمیم گرفت وارد جنگ انتقام‌جویانه علیه فلسطینیان در نوار غزه بشود. او افزود: صحبت از تضعیف حماس و آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی یک دروغ محض و پوچ است.

رئیس سابق شاباک ادامه داد: نمی‌توان "یحیی السنوار" رهبر حماس در غزه را با حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌ها نابود کرد بلکه این امر مستلزم یک عملیات "جراحی" است که نیازمند اطلاعات قوی و دقیق سرویس‌های اطلاعاتی است.

رئیس سابق شاباک گفت: به نوبه خود مطمئن هستم که جنگ غزه پایان یافته است و تنها هدفی که نیروهای ارتش باید برای آن در نوار غزه باقی بمانند، تضمین آزادی گروگان‌های اسرائیلی است که توسط (حماس) اسیر شدند.

گیلون در حالی‌که می گوید "حماس ضربه محکمی دریافت کرده است"، خاطرنشان کرده "تا زمانی که خلاء وجود داشته باشد و کسی نباشد که آن را پر کند، هیئت حاکمه (حماس) در نوار غزه باقی خواهد ماند. تاکنون همه از غزه گریخته‌اند."

رئیس اسبق شاباک با بیان اینکه جنگ در غزه پایان یافت و آتش‌بس ممکن است پنج یا شش سال ادامه داشته باشد، تاکید کرد: با این وجود حماس همچنان در قدرت می‌ماند.

او افزود: با این وجود اکنون باید هشدار بدهم که حملات موشکی به اسرائیل کماکان ادامه خواهد داشت ولی حمله‌ای مشابه ۷ اکتبر رخ نخواهد داد. "

پربیننده ترین خبرها