تل آویو در حال اشغال ۳۶۰ کیلومتر مربع در شرق خان‌یونس؛

گزارش "آسوشیتدپرس" از تخریب گسترده منازل فلسطینیان برای ایجاد منطقه حائل در غزه

گزارش
جمعه 13 بهمن 1402 - 08:55

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد به رغم هشدارهای جامعه جهانی، اسرائیل در تلاش برای ایجاد "منطقه حائل امنیتی"، عملیات‌های تخریبی جدیدی را در عمق یک کیلومتری اطراف نوار غزه آغاز کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از الجزیره نت، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز پنجشنبه در گزارشی با استناد به ارزیابی‌های کارشناسان نوشت: تصاویر ماهواره‌ای شرکت آمریکایی "پلانت لبز بی بی سی" حاکی از تخریب گسترده ساختمان‌ها و تسطیح زمین‌ در مساحت ۶ کیلومتر مربع منطقه "خربه خزاعه" در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه است.

طبق این گزارش، ایجاد منطقه حائل ۶۰ کیلومتر مربع از کل مساحت نوار غزه، معادل ۳۶۰ کیلومتر مربع را اشغال می‌کند.

آسوشیتدپرس نوشت که ارتش اسرائیل از پاسخ به این سوال، که آیا در حال ایجاد منطقه حائل در مرزهای غزه است، خودداری کرد ولی در عین حال، تخریب ساختمان‌ها در طول مرزها را تایید کرد.

از سوی دیگر، یک مقام رسمی در تل‌آویو، به شرط فاش نشدن هویتش، گفت که "منطقه حائل امنیتی موقت" در دست ساخت است.

آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی نظامی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که از اقدام اسرائیل برای ایجاد منطقه حائل یا هر پیشنهاد دیگری که باعث کاهش مساحت جغرافیایی نوار غزه بعد از جنگ شود، حمایت نمی‌کند.

اما دیپلمات‌های مصری و غربی به آسوشیتدپرس گفته اند که اسرائیل در دسامبر گذشته به متحدان غربی خود و کشورهای عربی اطلاع داد که قصد ایجاد یک منطقه حائل را دارد.

این خبرگزاری به نقل از تحلیلگران آمریکایی گزارش داد که منطقه مورد هدف به عمق یک کیلومتری، شاهد تخریب یا تخریب حداقل ۱۳۲۹ ساختمان از ابتدای جنگ غزه بوده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود متذکر شده است ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از هفتم اکتبر، که اسرائیل نوار غزه را آماج حملات جنگنده‌های خود قرار داده نیمی از ساختمان‌ها در این باریکه به صورت کلی یا جزئی تخریب شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها