کره‌شمالی: یک موشک با کلاهک فوق‌العاده بزرگ آزمایش کردیم

کره‌شمالی: یک موشک با کلاهک فوق‌العاده بزرگ آزمایش کردیم
شنبه 14 بهمن 1402 - 11:57

به گزارش خبرگزاری کیودو، کره‌شمالی امروز شنبه اعلام کرد که یک موشک کروز با کلاهک فوق‌العاده بزرگ و همچنین یک موشک ضد هواپیما را دیروز (جمعه) در دریای زرد آزمایش کرده است.

العالم - آسیا

کره‌جنوبی دیروز جمعه از آزمایش چندین موشک کروز در سواحل غربی توسط کره شمالی خبر داده بود.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از آژانس «اداره موشکی» کره شمالی گزارش داد که این آزمایش‌ها بخشی از فعالیت‌های معمول برای توسعه سریع فناوری‌های مرتبط با عملکرد، عملیات و کارایی سامانه‌های تسلیحاتی جدید است.

این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد تعداد موشک‌ها یا برد آنها ارائه نداده است اما این چهارمین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در ۱۰ روز گذشته به حساب می‌آید.

طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره، آزمایش‌های موشکی اخیر هیچ تاثیر نامطلوبی بر امنیت کشورهای همسایه و ربطی به وضعیت منطقه نداشته است.

موشک‌های کروز آزمایش شده توسط کره شمالی اخیرا «هواسال-۲» (Hwasal-۲) و «پولواسال-۳-۳۱» (Pulhwasal-۳-۳۱) بودند که هر دوی آنها قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند.

هونگ مین، محقق ارشد مؤسسه اتحاد ملی کره به خبرگزاری یونهاپ گفت که آزمایش کلاهک بزرگ ممکن است برای نشان دادن قابلیت نصب کلاهک هسته‌ای بر روی موشک باشد.

در همین حال، لی سانگ کیو، افسر فعال در موسسه تحلیل‌های دفاعی کره، بیان کرد که اگر موشک برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی می‌شد، پیونگ یانگ به قابلیت‌های هسته‌ای خود اشاره می‌کرد. او اینطور ارزیابی کرد که پیونگ‌یانگ احتمالا یک موشک کروز معمولی را آزمایش کرده است.

در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)، کره شمالی برای اولین بار یک موشک کروز راهبردی پولواسال-۳-۳۱ را آزمایش کرد. این کشور همچنین یکشنبه گذشته موشک‌های کروز پرتاب شده از زیردریایی را در سواحل شرقی شلیک و اعلام کرد که آنها نیز از نوع پولواسال-۳-۳۱ بودند.

پربیننده ترین خبرها