گزارش العالم از تظاهرات مردم موریتانی علیه جنایات اسرائیل در باریکه غزه

شنبه 14 بهمن 1402 - 14:16

موریتانیایی‌ها در اعتراض به جنگ و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در باریکه غزه دست به تظاهرات زده و بازگشایی سریع گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را خواستار شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، ساکنان نواکشوط دیروز (جمعه) با شعار «غزه را ترک نمی کنیم» در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در باریکه غزه راهپیمایی کردند.

احمد ولد ایمباله، نایب رئیس مجلس ملی موریتانی به شبکه العالم گفت: «امروز، همانند جمعه‌های پیشین از غزه استوار حمایت کردیم تا این پیام را به تمام جهان برسانیم که مردم غزه تحت حمایت همه هستند و باید به هر طریق ممکن از آنها حمایت کرد.»

شرکت‌کنندگان کوتاهی اعراب و دیگر حاکمان مسلمان را محکوم کردند و خواستار توقف فوری بمباران چهار ماهه و آزادی اسیران فلسطینی از زندان‌های اشغالی شدند.

یحیی ولد جمیل، یکی از اعضای اتحادیه ملی حمایت از مردم فلسطین به شبکه العالم گفت: «ما از مقامات ذیربط به ویژه جمهوری عربی مصر می خواهیم که گذرگاه رفح را باز کنند زیرا برادران ما در باریکه غزه از بسته شدن آن بسیار رنج می برند درحالی که دو سوم کمک‌های بین المللی از طریق این گذرگاه می رسد و تنها راه نجات آنهاست.»

تظاهرکنندگان بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان باریکه غزه اشغالی که مردم آن علاوه بر کشتار و آوارگی مداوم، از قحطی و بیماری نیز رنج می برند، تاکید کردند.

دعاء محمد یحیی، سخنگوی ابتکار دانشجویی علیه نفوذ صهیونیست‌ها گفت: « تقاضا دارم که گذرگاه رفح باز شود تا کمک‌ها به برادرانمان در غزه برسد. ما این سکوت وحشتناک در قبال کشتار مردم غزه را که بر دنیا حاکم است، محکوم می‌کنیم. همه کسانی که به فلسطینیان کمک نمی‌کنند یا به رژیم اشغالگر صهیونیستی کمک می‌کنند در راس همه آمریکا در این جنایت شریکند.

موریتانیایی‌ها هر هفته بعد از نماز جمعه این تظاهرات را در مقابل سفارت آمریکا و ساختمان سازمان ملل برگزار می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها