گزارش العالم از نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره

شنبه 14 بهمن 1402 - 18:11

نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره برای نهمین روز متوالی در پنجاه و پنجمین نشست خود با مشارکت گسترده شهروندان علاقمند مطالعه و دانش، درهای خود را به روی عموم باز کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در قاهره، در میان استقبال خوانندگان کتاب از سراسر جهان، نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره پنجاه و پنجمین دور به فعالیتهای فرهنگی و ادبی خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه میلیون‌ها کتاب در زمینه‌های مختلف در راهروهای این مکان فرهنگی در دسترس قرار گرفت تا شهروندان علاقمند مطالعه و دانش از آنها بهره‌مند شوند.

سمر مختار صاحب یک انتشارات گفت: «نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره در پنجاه و پنجمین دوره خود با حضور همه کشورهای عربی به ویژه لیبی، مراکش و تونس برگزار می شود و همه کشورهای عربی از کتاب‌های خود در زمینه های مختلف ما را بهره‌مند کردند که برای همه به ویژه مصریان سودمند است.»

با وجود گسترش بی سابقه کتاب های الکترونیکی، کتاب کاغذی که بشر هزاران سال به آن عادت کرده است، ارزش خود را از دست نداده و به دلایل متعدد همچنان محبوبیت خود را در بین خوانندگان حفظ کرده است.

عولا جبر، یک شهروند مصری به خبرنگار العالم گفت: «اهمیت کتاب کاغذی با مرور زمان کم نمی شود. هنگام خواندن کتاب، لمس کردن کاغذ با دست به خودی خود لذت بخش است و اهمیت جایگاه آن نزد مردم هرگز کاهش نخواهد یافت و آن را با خواندن کتاب‌های الکترونیکی رها نمی کنند، اگرچه شکی نیست برخی علاقمند به خواندن کتاب‌های الکترونیکی هستند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره امسال با شعار «ما علم و معرفت می‌آفرینیم و کلام را حفظ می‌کنیم.» و با حضور ۱۲۰۰ ناشر از هفتاد کشور جهان برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این نمایشگاه برای مردم عرب و در سطح بین المللی است.

نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره دریچهای برای علاقمندان به مطالعه و مقصدی برای نمایش عناوین جدید پدیدآورندگان و نویسندگان از جمله شاعران، هنرمندان و اندیشمندان است.

پربیننده ترین خبرها