طعنه مفتی عمان به کشورهای عربی در پی کمک به اسرائیل

طعنه مفتی عمان به کشورهای عربی در پی کمک به اسرائیل
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 04:35

مفتی عمان ضمن تمسخر کمک کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که «ملت مظلوم و مبارز فلسطین، از گرسنگی در رنج هستند، ولی خویشاوندان (کشورهای عربی) آنان به دشمن [اسرائیلی] کمک می‌کنند.».

العالم - فلسطین اشغالی

«شیخ احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان، شنبه در پیام شدیداللحن خطاب به کشورهای عربی و اسلامی که هیچ کاری برای شکست محاصره غزه انجام نمی‌دهند، از کمک این کشورها به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

الخلیلی که به مواضع حمایتی خود از مسئله فلسطین مشهور است، گفت: وضعیت در فلسطین اشغالی وخیم شده و ظلم هم به بیشترین میزان خود رسیده است. در حالی که ملت مظلوم و مبارز فلسطین، از گرسنگی در رنج هستند، خویشاوندان (کشورهای عربی) آنان به دشمن [اسرائیلی] کمک می‌کنند.».

وی با اشاره به اینکه کامیونهای حامل کمک کشورهای عربی در حال کمک به رژیم صهیونیستی هستند، خاطر نشان کرد: پیرمردان، زنان و یتیمان فلسطین، چیزی برای خوردن ندارند و نمی‌توانند در این سرمای شدید، پیکرهای عریان خود را بپوشانند. برادری اسلامی، غرور عربی و کمک انسانی شما کجا رفته است؟».

الخلیلی با اشاره به اینکه این پیام وی خطب به مردم غیور و شجاع مسلمان است، تأکید کرد که با جنایات صهیونیستها، کارد به استخوان رسیده است و مردم فلسطین در محاصره قرار دارند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه این رژیم، اواخر آذر ماه گذشته خبر دادند که اولین محموله‌ مواد غذایی تازه از دبی به اسرائیل رسید.

این رسانه‌ها مدعی شدند که محموله‌های مواد غذایی تازه از طریق پل زمینی که جایگزین جدید دریای سرخ است، به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده است.

رسانه‌های اسرائیلی گفتند، محموله‌های مواد غذایی تازه از طریق بنادر دبی و با عبور از عربستان سعودی و اردن به اسرائیل منتقل شد.

مردم در کشورهای اسلامی در مدتی که از تجاوز رژیم صهیونیستی به نواره غزه می‌گذرد در راهپیمایی‌های خود از حکومت‌های اسلامی خواستند روابط دیپملماتیک و تجاری خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

روزنامه اسرائیلی معاریو چندی قبل مدعی شد که مقامات امارات تصمیم دارند برای تسهیل حمل و نقل کالا به رژیم صهیونیستی، یک پل زمینی با بندر حیفا ایجاد کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها